Accomodatie

De Wielersportvereniging beschikt over een eigen kantine op sportpark de Meerdijk in Emmen. Het wielerparcours van ruim 1800 meter is onlangs vernieuwd.

De jury-unit bij start/finish is in 2022 vervangen door een compleet nieuw onderkomen voor de jury. We hebben de de beschikking over elektronische tijdsregistratieapparatuur (Mylaps systeem).

Daarnaast hebben we een (deels) verlichte cyclocross parcours alsook een zeer uitdagend  (deels) verlicht MTB parcours. Omdat er verlichting is, kan er in de wintermaanden onder begeleiding van trainers ook twee per week ’s avonds getraind worden.

Naast trainingen  worden er ook wedstrijden georganiseerd op onze 3 parcoursen ( met altijd start/finish bij de juryunit).
Zo zijn in het begin van het seizoen op zaterdagen de voorjaarstrainingsritten en vanaf half april de dinsdagavond populaires. Voor  leden van de WSV Emmen is de inschrijving hiervoor altijd gratis! Hiervoor dien je wel minimaal in het bezit te zijn van een KNWU startlicentie.

Naast de start en finish van diverse MTB/veldrit en weg wedstrijden op onze baan is er ook  de klassieker Omloop door het land van Kleine Hein.
(In 2019 was hier de start en finish van het WK Para-Cycling en in 2021 was de wielerbaan opgenomen in het parcours van de NK Tijdrijden).                                                                                (Sinds 2023 is onze wielerbaan ook opgenomen als onderdeel van de European Youth Cycling Tour Assen, er wordt dan een ITT verreden met start op de wielerbaan en finish op de “Muur van Emmen”).

Op 27 januari 2024 zal het Nederlands kampioenschap veldrijden voor jeugd & ID-cycling worden georganiseerd op ons uitdagende veldrij parcours. Hieraan zullen ruim 350 kinderen in de leeftijd van 8 t/m 14 jaar uit heel Nederland neerstrijken op de meerdijk om te strijden voor de rood, wit, blauwe trui en bijbehorende medailles.