Algemene Informatie Jeugd Wielrennen

IK WIL GAAN WIELRENNEN

Leuk dat je het idee hebt opgevat om te gaan wielrennen bij WSV Emmen. Onze vereniging heeft een prachtige wielerbaan en een goed verlicht veldrijd/mountainbike parcours op Sportpark “de Meerdijk”, waar ook onze kantine staat.

Adres/plattegrond Sportpark Meerdijk klik hier.

Indien iets niet duidelijk mocht zijn of je kunt de informatie niet vinden op onze website, dan kunt u contact opnemen met de jeugdafdeling –  jeugdsecretariaat@wsvemmen.nl

Trainingen en Activiteiten

De jeugdcategorie bij het wielrennen en veldrijden bestaat uit jongens en meisjes van 8 t/m 14 jaar. Je mag gaan wielrennen in het jaar dat je 8 wordt. Jeugdwedstrijden worden in verschillende (leeftijds)categorieën verreden. Meisjes mogen altijd in de categorie rijden met jongens die een jaar jonger zijn.

Er wordt in verschillende groepen getraind, ingedeeld naar niveau. De trainingen vinden jaarrond plaats op en nabij de wielerbaan van WSV Emmen op Sportpark de Meerdijk. In het zomerseizoen gaan we ook wel eens op de openbare weg onder leiding van gekwalificeerde trainers die allemaal passie hebben voor de sport. En in de winterperiode trainen we op onze verlichte veld/mountainbike parcours van WSV Emmen op Sportpark de Meerdijk met de veldfiets of MTB.

Gedurende het hele jaar worden clubactiviteiten, (regionale) wedstrijden verreden. Leden zijn vrij of ze hieraan willen deelnemen of niet. Heel belangrijk vinden wij ook dat de kinderen doorzettingsvermogen, inzet en passie krijgen en veel plezier hebben in/voor deze mooie sport.

Nieuwe leden

Nieuwe potentiële leden die geïnteresseerd zijn in het wielrennen of veldrijden zijn welkom bij onze trainingen. De jeugd wielrenners trainen iedere donderdagavond van 18.15 tot ca. 19.15 uur op Sportpark Meerdijk.

De eerste 4 proeftrainingen zijn kosteloos. Na deze kennismaking kan een deelnemer besluiten om lid te worden of niet. Mits je als nieuwe lid beschikt over een eigen fiets en helm dan wordt je ingedeeld in een trainingsgroep.

Lijkt het je dus leuk om te gaan wielrennen of veldrijden, kom dan gerust kijken of een paar keer meetrainen om te zien of het wat voor je is. Neem contact op met de jeugdafdeling via jeugdsecretariaat@wsvemmen.nl. De desbetreffende persoon kan je nog meer informatie geven. Daarbij kun je ook een afspraak maken om mee te gaan trainen. Je bent van harte welkom !!!

Klik hier om direct naar het aanmeldformulier te gaan

Trainingstijden jeugd – Zomerperiode (Wielrennen)

Gedurende de zomerperiode wordt er iedere donderdagvond getraind op de wielerbaan van WSV Emmen op Sportpark de Meerdijk. Aanvang van de training is 18.15 uur en deze duurt 60  – 90 minuten.

De zomerperiode loopt van 1 april t/m 1 oktober. Eind februari starten we met duurtrainingen op de zaterdagochtend tot aan de zomertijd. Dan gaan we over op de trainingen van donderdagavond.

Trainingstijden jeugd – Winterperiode (Veldrijden)

Tijdens de winterperiode wordt er elke dinsdagavond en donderdag avond getraind op het verlichte veld/mountainbike parcours van WSV Emmen op Sportpark de Meerdijk. Aanvang van de training is 18.15 uur.  De oudste jeugd, categorie 6 en 7, mogen daarna nog een half uur meetrainen met de nieuwelingen/junioren op de donderdagavond.

De winterperiode loopt van 1 oktober t/m februari.

Trainers

De trainingen worden verzorgd door gecertificeerde KNWU trainers met een passie voor de sport. Hierbij wordt er gebruikt gemaakt van trainingsschema’s volgens de richtlijnen van het KNWU Wielerplan.

Locatie trainingen

Klik op onderstaande link voor locatie parkeren:
Sportpark Meerdijk