Wedstrijden MTB

Informatie

Er worden verschillende regionale- en nationale wedstrijden georganiseerd. Hieronder wordt de informatie zo beknopt mogelijk weergegeven. De trainers kunnen eventueel meer informatie verschaffen of stuur een mail naar mtb-jeugd@wsvemmen.nl

Regionale wedstrijden

KNWU Noord organiseert in samenwerking met een aantal verenigingen de MTB Zomercup en de ICW Noord Wintercompetitie voor veldrijden en MTB. Deze competities worden in het noorden van Nederland georganiseerd. De wedstrijden zijn laagdrempelig en een leuke manier om kennis te maken met de wedstrijdsport. De MTB Zomercup en de wintercompetitie bestaat uit een serie van veelal 8 tot 12 wedstrijden. Tijdens elke wedstrijd zijn er dagprijzen te verdienen, daarnaast wordt aan het eind van de competitie een eindklassement opgemaakt.

Inschrijven geschied vooraf via mijn.knwu.nl, kosten bedragen voor de jeugd € 3,- per wedstrijd.

Check deze link voor het complete reglement van de MTB en Veld ICW Noord wintercompetitie
Check deze link voor de uitslagen per wedstrijd en tussentijds klassement MTB en Veld ICW Noord wintercompetitie
Check deze link voor het tijdschema

Alle informatie is terug te vinden via www.knwunoord.nl

Nationale wedstrijden

De KNWU organiseert in samenwerking met verenigingen nationale MTB jeugdwedstrijden. Deze serie wordt ook wel de Landelijke Jeugd Competitie (LJC) genoemd. Deze wedstrijden zijn bedoeld voor geoefende mountainbikers.

Check deze link voor alle wedstrijden die momenteel in Nederland op de kalender staan.