Wedstrijden Jeugd Wielrennen/Veldrijden

Informatie

Er worden verschillende regionale- en nationale wedstrijden georganiseerd. Hieronder wordt de informatie zo beknopt mogelijk weergegeven. De trainers kunnen eventueel meer informatie verschaffen of stuur een mail naar jeugdsecretariaat@wsvemmen.nl

Regionale wedstrijden

KNWU Noord organiseert in samenwerking met een aantal verenigingen regionale wedstrijden voor op de weg in de zomer en de ICW Noord Wintercompetitie voor veldrijden en MTB. Deze competities worden in het noorden van Nederland georganiseerd. De wedstrijden zijn laagdrempelig en een leuke manier om kennis te maken met de wedstrijdsport. De ICW Noord wedstrijden bestaan uit een serie van veelal 8 tot 12 wedstrijden. Tijdens elke wedstrijd zijn er dagprijzen te verdienen, daarnaast wordt aan het eind van de competitie een eindklassement opgemaakt.

Inschrijven geschied altijd op de dag zelf, kosten bedragen voor de jeugd € 2,- per wedstrijd.

Check deze link voor het complete reglement van de ICW Noord wedstrijden
Check deze link voor de uitslagen per wedstrijd en tussentijds klassement van de ICW Noord wedstrijden
Check deze link voor het tijdschema

Alle informatie is terug te vinden via www.knwunoord.nl

District kampioenschappen

Voor de disciplines weg, mountainbike, veldrijden, baanwielrennen en kunst wielrijden is Nederland ingedeeld in districten. Wil je weten in welk district je club of je woonplaats ligt, check dan deze link over de indeling van de districten

Let op: Voor de districtskampioenschappen Jeugd geldt dat je uitkomt in het district waar de vereniging haar verblijfplaats heeft. Voor Jeugdleden van WSV Emmen, in de categorie 1 t/m 7, is dit de plaats Emmen.

Nationale wedstrijden

De KNWU organiseert in samenwerking met verenigingen nationale jeugdwedstrijden voor wielrennen en veldrijden. Deze serie wordt ook wel de Landelijke Jeugd Competitie (LJC) genoemd. Deze wedstrijden zijn bedoeld voor geoefende wielrenners en veldrijders

Check deze link voor alle informatie over de wedstrijdkalender

Internationale wedstrijden

Let op! Om in het buitenland internationale wedstrijden te rijden gelden er een aantal regels:

• Om deel te kunnen nemen aan wedstrijden in het buitenland dient men altijd toestemming te vragen bij de eigen vereniging en KNWU.
  • Het is niet toegestaan om deel te nemen aan wedstrijden in het buitenland als er in het district van de club een wedstrijd verreden wordt.
  • Het is niet toegestaan om deel te nemen aan wedstrijden in het buitenland indien de club een onvolledig team heeft voor een toegewezen éen- of meerdaagse wegwedstrijd in Nederland.

Wedstrijd reglementen

Om deel te nemen aan wedstrijden zijn er reglementen door de KNWU opgesteld. Wij als vereniging WSV Emmen hanteren deze reglementen tijdens onze trainingen en wedstrijden.

Check deze link voor de KNWU reglementen:

Programma wedstrijden KNWU en KNWU Noord

Totaal overzicht van de KNWU wedstrijden district Noord en Oost is te vinden via deze link(Let op! Hou de KNWU wedstrijdkalender in de gaten voor de meest recente informatie)