Bikes4You Populaires

De Bikes4You Populaires  gaan op 18 april 2023 weer van start!

Op dinsdag 18 april om 18.30 uur is er weer gelegenheid om gezamenlijk ( vanaf de nieuwelingen-categorie)  te trainen op Sportpark De Meerdijk. Vanaf mei beginnen de populaires weer om 19.00 uur. Het inleggeld voor de Populaires is voor NIET Wsv-Emmen-leden €3,00 . Betaal gepast, ook pinnen is mogelijk! Denk allen aan een goedwerkende transponder !!  We hebben slechts 5 leentransponders tot onze beschikking. Kosten €3,00.

Licentie verplicht, minimaal een startlicentie of je schrijft je in met een daglicentie.
Als je geen transponder hebt of een niet goedwerkende transponder mag je natuurlijk wel meedoen maar we  kunnen je uiteraard niet klasseren.
Uitslagen vind je hier.

Vooraf aanmelden voor elke wedstrijd is verplicht. Online inschrijven kan tot 16.00 uur op de dinsdag van de wedstrijd via de site van de KNWU.  Alleen vooraf ingeschreven renners mogen deelnemen!! Bijschrijven is bij hoge uitzondering mogelijk. Inschrijven dus via de KNWU site (vanaf 2 weken vòòr  elke wedstrijd open voor inschrijving).  Graag ook online afmelden mocht je toch een keer niet meedoen en je hebt je wel ingeschreven.

DENK AAN DE SPELREGELS:

De eerste 2 ronden worden gezamenlijk gereden !!!

Bij deelname aan de populaires wordt  een puntenklassement ( voor mannen en vrouwen)  bijgehouden en de renner en renster die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft, wordt winnaar/winnares van de Bikes4You populaires. Zowel voor de vrouwen als de mannen is een leiderstrui beschikbaar. De winnaar van het eindklassement mag natuurlijk de trui mee naar huis nemen.

Elke dinsdag wordt halverwege de Populaire in een tussensprint gestreden voor de Drentse dröge worst, een prijs die óók klaarligt voor de winnaar van de wekelijkse Populaire.

We gaan ook dit jaar weer een klassement opmaken van die renner die de snelste ronde  op onze wielerbaan heeft gereden tijdens de Populaires.  De snelste tijd wordt aan het eind van het seizoen beloond met de Fred Haikens Bokaal.

Bij twijfel over het wel of niet doorgaan van de ritten in verband met de weersomstandigheden houdt u daarvoor de website en/of Facebook in de gaten.

Data:
Start op 18 april om 18.30 uur. Vanaf mei start om 19.00 uur, vanaf september start weer om 18.30 uur.
Alle Data staan op de KNWU kalender.  De laatste populaire in september wordt altijd afgesloten met een drankje en hapje. Het is dan al vroeg donker dus verstandig om je op te laten halen of met de auto te komen!

Puntentelling voor het klassement: (puntentelling is gewijzigd t.o.v. vorige jaren!)
20,17,15,13,12,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1