Welkom op de pagina van ‘Jeugd Wielrennen’.

De jeugdcategorie bij het wielrennen bestaat uit jongens en meisjes van 8 t/m 14 jaar. Je mag gaan wielrennen in het jaar dat je 8 wordt. Jeugdwedstrijden worden in verschillende (leeftijds)categorieën verreden. Meisjes mogen altijd in de categorie rijden met jongens die een jaar jonger zijn.

Er wordt in verschillende groepen getraind, ingedeeld naar niveau. De trainingen vinden jaarrond plaats op en nabij de wielerbaan van WSV Emmen op Sportpark de Meerdijk. In het zomerseizoen gaan we ook wel eens op de openbare weg onder leiding van gekwalificeerde trainers die allemaal passie hebben voor de sport. En in de winterperiode trainen we op onze verlichte veld/mountainbikeparcours van WSV Emmen op Sportpark de Meerdijk

Gedurende het hele jaar worden clubactiviteiten, (regionale) wedstrijden en toertochten georganiseerd. Leden zijn vrij of ze hieraan willen deelnemen of niet. Heel belangrijk vinden wij ook dat de kinderen doorzettingsvermogen, inzet en passie krijgen en veel plezier hebben in/voor deze mooie sport.

Via onderstaande linken kun je meer informatie vinden van alle activiteiten rondom het wielrennen en veldrijden voor de Jeugd bij WSV Emmen.

Selecteer een link: