Algemene informatie MTB

IK WIL GAAN MOUNTAINBIKEN

Leuk dat je het plan hebt opgevat om te gaan mountainbiken bij WSV Emmen. Onze vereniging heeft een prachtige en goed verlichte wielerbaan en mountainbikeparcours op Sportpark “de Meerdijk” waar ook onze kantine staat.

Adres/plattegrond Sportpark Meerdijk klik hier.

Indien iets niet duidelijk mocht zijn dan kunt u contact opnemen met de MTB afdeling: mtb-jeugd@wsvemmen.nl

Trainingen en Activiteiten

Er wordt in groepen getraind, ingedeeld naar niveau. De trainingen vinden in de zomerperiode (1 april- 1 oktober) op dinsdagen plaats op locatie Kibbelkoele.                                                    We verzamelen om 18.10 uur parkeerplaats restaurant Wielens, Dorpsstraat 19 Noord-Sleen.

Op donderdag trainen we op de Meerdijk. Trainingen zijn onder leiding van gekwalificeerde trainers die allemaal passie hebben voor de sport.

De winterperiode (1 oktober – 1 april) trainen we op dinsdag- en donderdagavond op het verlichte mountainbikeparcours op de Meerdijk.

Gedurende het hele jaar worden clubactiviteiten, (regionale) wedstrijden verreden en georganiseerd. Leden zijn vrij of ze hieraan willen deelnemen of niet. Heel belangrijk vinden wij dat kinderen doorzettingsvermogen, inzet en passie en zelfvertrouwen krijgen. Maar vooral dat ze veel plezier hebben in/voor het mountainbiken.

Check deze link voor alle clubactiviteiten en trainingen voor de Jeugd

Training voor volwassenen

De volwassenen MTB Training vindt plaats op dinsdag en donderdag van 19.15 tot ca. 20.45 uur. Trainingslocatie is de Meerdijk. De gehele winterperiode zal de nadruk tijdens de trainingen liggen op intervaltraining.

Bij interesse in deelname kun je contact opnemen via deze contactpagina.

Opstapgroep nieuwe jeugdleden

Wanneer uw kind geïnteresseerd is in mountainbiken, maar eerst wil kijken of het iets voor hem/haar is dan is uw kind van harte welkom in de opstapgroep. Deze groep traint elke donderdag van 18.15 tot 19.15 uur op Sportpark Meerdijk.

De eerste 4 proeftrainingen zijn kosteloos, voor deze proeftrainingen zijn gratis leenfietsen en helmen beschikbaar in verschillende maten. Na deze kennismaking kan uw kind besluiten om lid te worden of niet. Zodra een nieuw lid beschikt over een eigen fiets en helm dan wordt deze rijder ingedeeld in een trainingsgroep.

Lijkt het je dus leuk om te gaan mountainbiken? Kom dan gerust kijken of een paar keer meetrainen om te zien of het wat voor je is. Neem contact met de MTB-afdeling via dit formulier desbetreffende persoon kan je nog meer informatie geven. Je bent van harte welkom.

Klik hier om direct naar het aanmeldformulier te gaan

Trainingstijden jeugd – Zomerperiode

Elke dinsdag en donderdagavond vinden de trainingen plaats om 18.15 uur en deze duurt 60 – 90 minuten.

De zomerperiode loopt van 1 april t/m 1 oktober.

Trainingstijden jeugd – Winterperiode

Tijdens de winterperiode wordt er elke dinsdag- en donderdagavond getraind op Sportpark Meerdijk, aanvang 18.15 uur.

De winterperiode loopt van 1 oktober t/m 1 april.

Locatie trainingen

Klik op onderstaande link voor locatie parkeren:
Sportpark Meerdijk
Kibbelkoele, parkeerplaats restaurant Wielens, Dorpsstraat 19 Noord-Sleen