Ik wil gaan wielrennen

Leuk dat je het plan hebt opgevat om te gaan wielrennen bij WSV Emmen. Onze vereniging heeft een prachtige en goed verlichte wielerbaan op Sportpark “de Meerdijk” waar ook onze kantine staat. Adres/plattegrond Wielerbaan klik hier.

De disciplines welke bij ons getraind worden zijn:

• wegwielrennen
  • veldrijden
  • mountainbiken
  • handbiken

WSV Emmen is opgedeeld in verschillende afdelingen, dit zijn:

JEUGD:

Je hoort bij de jeugd vanaf het jaar dat je 8 jaar wordt tot en met het jaar dat je 14 jaar wordt. Ben je 8 jaar dan rijd je in categorie 1, ben je 9 dan rijd je in categorie 2 enz. Er wordt in verschillende groepen getraind, ingedeeld naar niveau. Het geleerde kan elk weekend in praktijk gebracht worden in de wedstrijden die georganiseerd worden door heel Nederland. Je bepaald zelf of je met de wedstrijden meedoet. Heel belangrijk vinden wij ook dat de kinderen doorzettingsvermogen, inzet en passie krijgen en veel plezier hebben in/voor deze mooie sport.

Trainingsavonden jeugd: donderdagavond van 18.00 t/m 19.30 uur.

Trainer : Patrick Horsman/ Jarno van Dijken.

NIEUWELINGEN:

Je bent nieuweling vanaf het jaar dat je 15 jaar wordt tot en met het jaar dat je 16 bent. Bij de nieuwelingen train je vaak in combinatie met de junioren. Er wordt op verschillende disciplines getraind zoals sprint, waaier rijden en (ploegen) tijdrit. Vanaf de nieuwelingen-categorie rijd je al klassiekers en ook criteriums die door heel het land worden georganiseerd.

Trainingsavonden nieuwelingen: dinsdagavond (populaires)  en donderdagavond van 18.00 t/m 20.00 uur.

Trainer : Martin Grummel

JUNIOREN:

Je bent junior vanaf het jaar dat je 17 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar dat je 18 jaar bent. Zoals vermeld trainen de junioren vaak in combinatie met de nieuwelingen . De junioren rijden een zwaarder programma omdat zij naast de klassiekers ook meerdere etappekoersen in binnen- en buitenland rijden.

Trainer : Martin Grummel

ELITE/BELOFTEN:

Je bent elite/belofte vanaf 19 jaar. Elite belofte wordt je alleen indien je op een bepaalde niveau fietst. Dit lukt eigenlijk alleen indien je de andere afdelingen hebt doorlopen.

AMATEURS:

Je bent Amateur vanaf 18 jaar. De meeste wielrenners die op latere leeftijd beginnen met fietsen starten bij de amateurs. Het niveau ligt lager dan bij de elite/belofte maar alsnog wordt er zeer fanatiek getraind en hard gereden.

Trainingsdagen amateurs:
In de zomerperiode wordt er zondags op duurvermogen getraind of wedstrijd gereden en dinsdag avond wordt er op snelheid getraind doormiddel van een trainingswedstrijd. In de winterperiode is er zondag ochtend een bostraining of veldrit wedstrijd en op dinsdag en donderdag avond zijn er techniektrainingen voor het veldrijden.

Voor alle afdelingen geldt dat de ’s zomers de trainingen zijn gericht op het wegwielrennen en ’s winters op het veldrijden.
Lijkt het je dus leuk om te gaan wielrennen of veldrijden, kom dan gerust een paar keer meetrainen om te zien of het wat voor je is. Neem contact met de afdeling waar je bij hoort  zie contactgegevens en desbetreffende persoon kan je nog meer informatie geven. Daarbij kun je ook een afspraak maken om mee te gaan trainen. Je bent van harte welkom !!!