2 Podiumplaatsen voor WSV op 4e LJC in Havelte

Raceday, Vandaag, zaterdag 23 april, de 4e wedstrijd van de KNWU Landelijke Jeugd Competitie. Pepijn ging in cat 1. weer goed van start en hoewel de wortels nog niet zo zijn ding zijn reed hij op de rest van het parcours al zijn concurrenten er flink uit. Wederom stond hij op het hoogste podium. In cat 2. ging Rafaél goed van start en reed een solide wedstrijd naar het podium op plek 3. in cat 3. was het de beurt aan Joren. Een goede start maar gehinderd door een valpartij aangewezen op de achtervolging. Dit resulteerde uiteindelijk in plek 6. Daarna was het de beurt aan Kyan, Sem en Age. Op dit lange en zware parcours was Age in zijn kracht en eindigde in de top 10 als 9e, Sem en Kyan volgden kort daarop net buiten de top 10 als 11e en 12e.
Na de pauze startten Milan en Micha. Milan had nog wat goed te maken en ging gretig van start, misschien net iets te gretig, maar daar houden wij wel van. Hij eindigde op een mooie 6e plek. Voor Micha die weer ver achterin het veld moest starten een 20e plek.
In cat 7. was uiteindelijk de beurt aan Willem Jan, onze vertrouwde sluitpost. Deze krachtpatser had er echt zin in, een zwaar en technisch rondje, dat is hem wel toevertrouwd. Een goede start en als een van de eersten weg, helaas na een halve ronde technisch maleur door een kettingbreuk. Wat helaas resulteerde in een DNF. Dat is zwaar balen, hopelijk volgende week meer geluk en wellicht podium.
We zien elke wedstrijd dat onze jeugdrenners weer een stukje opschuiven in het klassement. Wees trots op je resultaat!