2e LJC-wedstrijd te Oldebroek in winterse sferen

Op 12 maart vond de tweede LJC-wedstrijd van het seizoen plaats in Oldebroek. Ondanks de winterse omstandigheden waarin gestreden werd, liet het zonnetje zich gelukkig wel zien. De WSV Emmen was goed vertegenwoordigd met maar liefst 19 jeugdrenners aan de start.

Vince en Eline namen deel in categorie 1 en deden dat succesvol. Vince nam de leiding in de wedstrijd en eindigde als eerste. Eline leverde eveneens een sterke prestatie en eindigde als tweede meisje.

In categorie 2 startten Pepijn en Pim. Pepijn was helaas betrokken bij een valpartij bij de start, maar wist zich te herstellen en finishte als vijfde. Pim eindigde op de zesde plaats.

Rafael en Daan deden mee in categorie 3. Rafael eindigde op een vijfde plaats en Daan op een vijftiende.

Joren ging van start in categorie 4 en reed een sterke wedstrijd. Hoewel hij door een val een plek moest prijsgeven, eindigde hij nog steeds op de derde plaats. Luca startte achteraan, maar reed een sterke inhaalrace en eindigde als vijfde. Maud reed bij de meiden naar een mooie zevende plek.

In categorie 5 presteerde Lieke sterk en eindigde als tweede meisje. Sven, Sem, Kyan en Age reden allen een goede race en eindigden respectievelijk als zesde, veertiende, vijftiende en zestiende.

In categorie 6 eindigde Robin als derde meisje, terwijl Milan een dijk van een wedstrijd reed en als vierde eindigde. Nick startte sterk, maar moest later wat plekken prijsgeven en eindigde als twintigste. Micha moest na een week ziekte genoegen nemen met een 23e plek.

Thijs Anne maakte zijn debuut in categorie 7 en presteerde goed in een sterk deelnemersveld. Hij eindigde als 24e.

Het is geweldig om te zien dat alle renners hun uiterste best hebben gedaan en zich volledig hebben ingezet tijdens de wedstrijd. Het trainingskamp van volgend weekend zal zeker helpen om de vaardigheden van de renners verder te ontwikkelen. De volgende LJC-wedstrijd vindt plaats op 25 maart in Berlicum.