2e wedstrijd ICW wintercompetitie in Ruinen

Op zondag 5 november 2023 werd de tweede wedstrijd van de icw wintercompetitie gereden. Voor deze wedstrijd was Ruinen het strijdtoneel. Eenmaal aangekomen in Ruinen vonden we een leuk grasparcours, waar onze jeugd zijn of haar kunsten mochten vertonen. Met 18 kinderen was de wsv Emmen rijk vertegenwoordigd. Als trainers en bestuur zijn we enorm trots op deze opkomst!

Rond de klok van 09:15 uur druppelden onze renners Ruinen binnen. De kinderen werden aangemeld en het inrijden kon beginnen. Vanaf 09:45 uur begon het opstellen van de renners. Een voor een werden ze naar voren geroepen. In de categorie mtb 9&10 jaar was het voor Pepijn en Eline een speciaal moment. Ze mochten namelijk voor het eerst in hun nederlandskampioentenue starten. Bij het horen van het fluitsignaal gingen Pepijn en Eline vol overgave van start en hebben de volle winst binnen weten te slepen. Blijkbaar geeft zo’n kampioenstrui echt vleugels. In dezelfde categorie ging ook Pim van start. Pim kan erg goed tempo vasthouden en is instaat om in de tweede helft van de wedstrijd te versnellen. Ook deze keer liet hij weer van zich spreken. Pim reed op deze manier naar een 3e plaats.

In dezelfde leeftijdscategorie startte Vince op zijn crosser. Zoals we Vince kennen trapte hij de brommer aan en reed naar een mooie 2e plaats.

Een paar tellen later was het de beurt voor de 8 jarigen in zowel het veld alsook de mtb. Het fluitsignaal klonk eerst voor de crossers. In deze klasse hadden we met Janine en Valerie twee ijzers in het vuur. Met het mes tussen de tanden reedt Janine naar de eerste plaats en Valerie kwam een paar tellen later binnen op plek twee. In de discipline mtb hadden we een debutant. Jochem reed zijn eerste wedstrijd en man man, wat deed hij dat goed! Strijdend reed hij naar een 1e plaats.

Het eerste blok met wedstrijden zat er op. De jeugd 11&12, 13&14 jaar konden beginnen met het verkennen, terwijl de eerste groep zich kon opmaken voor de podiumceremonie. Maar liefst zeven stralende gezichten betraden het podium waar ze hun dik verdiende medaille in ontvangst namen.

De 11&12 jarigen werden nu opgeroepen om zich op te stellen voor hun wedstrijd. De spanning was af te lezen aan de gezichten. De stilte viel. Nog 30 seconden… Het fluitsignaal klonk en weg waren ze! Een paar seconden later klonk het tweede fluitsignaal en vertrokken de crossers. De categorie 13&14 jaar kregen hun fluitsignaal voor zowel mtb en iets later ook voor het veld.

Met 57 kinderen stormden ze over het parcours. Het werd een waar inhaalfestijn. Het was een redelijk kort parcours met veel kinderen in de wedstrijd, tel dat bij elkaar op en je krijgt verschillende wedstrijden binnen de wedstrijd. Voor Nick ging dit echter niet op. Hij reedt onbedreigd naar de 1e plek. Micha had een mooie start en kon Nick lange tijd volgen. Tot het moment dat hij een bocht net niet lekker aansneed met een valpartij als gevolg. Het koste hem een ronde om weer in zijn focus te komen. In deze ronde zag Kyan zijn kans en ging de strijd aan. Helaas voor Kyan kon hij nooit helemaal aanhaken. Toch zijn beide mannen goed voor de zilveren en bronzen plek. Voor Sem was de start lastig en moest hij meteen beginnen met een inhaalrace. De eerste ronde was nog lastig, maar vanaf de 2e ronde sloeg de turbo aan en vloog hij over het parcours. Hij werd knap 5e. Voor Sven die nipt achter Sem eindigde was het een pittige wedstrijd. Toch siert het Sven dat hij altijd blijft vechten voor zijn plek. Waar Sem een turbo heeft, geldt dit ook voor Lieke en Thijs. Zij maakten er samen een ware slalomrace van op de veldritfiets en reden ogenschijnlijk zonder moeite beiden naar een 1e plaats. Zo hebben we er nog een bij de mtb. Joren reed met een voorsprong van dik tweeminuten op de nummer twee naar de volle winst. Dit lijstje kan eenvoudig aangevuld worden, want bij de meisjes eindigde Maud met een voorsprong op de nummer twee met bijna drieminuten! Wat een prestatie! Luca heeft dezelfde prestatie geleverd, hij werd keihard (en zoals we hem kennen) strijdend eerste. Rafael technisch en fraai fietsend, stuurde naar de 4e plek. Daan eindigde daar kort achter en zag er ook super goed uit vandaag.

Terugkijkend op vandaag, kunnen we trots zijn op onze jeugd. Het is niet alleen de prestatie die belangrijk is, maar ook zeker het plezier dat ze samen hebben. Direct na de wedstrijd wordt de fiets tegen het hek gezet en gaan ze lekker spelen of hun vriendjes aanmoedigen. Het gaat niet alleen om de paar minuten wedstrijd, maar veel meer om de totale beleving en die is altijd goed! Wij verheugen ons alweer op de volgende wedstrijd!

Check onze Facebookpagina voor meer foto’s!