3e wedstrijd ICW wintercompetitie in Trimunt

Op zondag 12 november was het al weer voor het derde weekend op rij tijd voor de ICW- competitie. Deze keer was het interclub-circus neergestreken in Trimunt. Het is vaste prik dat op en om de motorcrossbaan een afwisselend parcours is uitgezet. Door de vele regen van afgelopen weken was het wel zwaar geworden. Met name het mulle volgezogen zand van de motorcrossbaan was uitdagend. Er werd lekker samen warm gefietst en in het inmiddels doorgebroken herfstzonnetje stond er weer een mooie afvaardiging van WSV-Emmen vol goede moed aan de start. Omdat er tegelijkertijd ook een veld wedstrijd in Almelo was waren het voornamelijk de mountainbikers die aan de start stonden in Trimunt.
In de jongste categorie startte Jochem samen met 9 en 10 jarigen. Hij wist mooi de aansluiting te behouden met de oudere renners en mocht een welverdiende gouden medaille in ontvangst nemen.
Bij de 9 en 10 jarigen zagen we al weer snel de twee Nederlandse tricots van Eline en Pepijn als eerste uit het bos komen. Ze leverden samen weer een mooie strijd waar Pepijn als eerste over de finish kwam maar Eline natuurlijk eveneens als eerste meisje op de hoogste trede van het podium mocht plaats nemen. Pim leverde een vurige strijd en finishte dankzij een sterke laatste ronde als 3e. Mirthe die helaas door ziekte in “huize de Jonge” de eerste twee wedstrijden had gemist liet zien dat ze er klaar voor is om de rest van de competitie te knallen en eindige als 4e meisje. Ook Joep kwam in zijn pas 2e mountainbike wedstrijd moe en voldaan als 10e over de meet.

Een uurtje later starten de categorieën 11-12/13-14 jaar. Hier starten de oudste categorie als eerste en Nick liet er geen twijfel over bestaan en fietste van start tot finish op kop. Daarachter was Micha in een mooie strijd verwikkeld die hij in zijn voordeel beslechte en zodoende een mooi 1-2tje voor WSV. Kyan en Sven zagen dit voor hun ogen gebeuren maar konden net de aansluiting niet vinden. Hierbij had Kyan de langste adem waardoor hij als 4e en Sven als 5e eindigde. Thijs was als enige veldrijder namens WSV Emmen actief. Maar hij verdedigde de club-eer met verve door als eerste te finishen.
30 seconden later gestart kopieerde Joren zonder het te weten de strijdwijze van Nick en reed van begin tot eind op kop van de wedstrijd. Maud, in het begin opgehouden door een valpartij, klom mooi omhoog in de koers en werd achter Joren eerste meisje. Lieke die 2 weken flink ziek was geweest keek heel erg uit naar haar eerste wedstrijd bij een categorie hoger dan ze gewend was. Ze was dan ook erg tevreden met haar 3e plaats.