4x eerste plek voor jeugd WSV Emmen op LJC Oldenzaal

Vandaag alweer de 4e LJC-wedstrijd van het seizoen in Oldenzaal. Een lange en technische ronde. Er stonden namens de WSV Emmen 20 jeugdrenners aan de start.

In cat. 1 starten Eline, Janine en Vince.

Vince nam snel na de startlus direct de leiding in de wedstrijd en kwam met een ruime voorsprong als eerste over de streep. Eline nam eveneens als eerste meisje de leiding in de wedstrijd en kwam ook met een riante voorsprong over de streep.

Janine reed wederom een keurige wedstrijd en eindigde als 3e meisje.

In cat 2. starten Pepijn en Pim. Na de startlus zaten beide goed voorin de wedstrijd. Pepijn reed in een sterke wedstrijd naar een 1e plaats. Pim reed daarachter naar een verdienstelijke 5e plaats.

In cat. 3 starten Daan en Rafaél.

Rafaél een goede start, na de startlus direct op kop en de hele wedstrijd aan de leiding. Hij reed overtuigend zijn rondjes voor de winst. Daan reed een solide wedstrijd en eindigde keurig als 16e jongen.

In cat. 4 startten Joren en Luca.

Joren en Luca zaten na de start goed van voren mee. Allebei streden ze weer voor een goede klassering. Beide reden een nette top 10 klassering, Luca P7, Joren P8.

In cat. 5 stonden Lieke, Sven, Kyan en Sem aan de start. Lieke heeft de hele wedstrijd gestreden om plek 2 en 3 en versloeg haar concurrente in een machtig mooie eindsprint. Sven kwam als 8e jongen over de finish gevolgd door Kyan op de negende plek. Sem moest helaas afstappen, volgende keer beter! Age besloot de wedstrijd niet te rijden.

In cat. 6 starten Robin, Milan, Micha en Nick alle vier hadden ze een goede start. Milan pakte vanaf de eerste startrij de kop, ook Robin kwam goed weg. Nick en Micha die van achteruit het veld moesten starten maakten direct vele plekken goed. Milan kon de koppositie helaas niet vasthouden en zakte af naar een 5e plek. Robin reed ook deze week weer naar een solide 2e plek. Micha kwam als 20e jongen en Nick als 21e jongen over de finish.

In cat. 7 zou Thijs Anne startten, maar door een flinke val in de verkenning moest hij in plaats daarvan een bezoekje brengen aan de huisartsenpost. Gelukkig heeft hij niks gebroken, we hopen dat hij snel weer op de fiets kan zitten.

We hebben van alle renners gezien dat ze alles hebben gegeven. Wij zijn super trots jullie!

De volgende LJC is 22 april in Havelte.

Maar 16 april staat de 1e ICW Zomercup wedstrijd in Norg op de kalender.