Actieve koers tijdens tweede Avondploeg populaires

De tweede wedstrijd van de Avondploeg Populaires is na een levendig koersverloop toch weer geëindigd in een massa-sprint, die net als de vorige week werd uitgevochten door Jeff Vermeulen en Stan Wijkel. Vorige week was Jeff de snelste, maar deze keer was het Stan, die aan het langste eind trok.

Misschien had Jeff onderweg wat te veel van zijn krachten gegeven, want hij was gedurende de hele wedstrijd erg actief geweest. Net zoals Keno Vogts, onze Oosterbuur, die weer erg royaal met zijn krachten omsprong.

Veel strijd

Met een kleine 50 renners aan de start vertrok het peloton voor de eerste twee opwarmrondjes, die door Sander Hummel werden benut om zich meteen even uit te leven. Daarna ging het echt beginnen. Wie anders dan Keno Vogts nam direct het initiatief en het duurde niet lang, of hij kreeg versterking van zijn landgenoot Dennis Herding (Ochtrup), Jeff Vermeulen, Bryan Brink, Martijn van Deest en Mart Vos. Vervolgens maakte Quinten Vos nog de overstap, zodat we toen een kopgroep van 7 renners voorop kregen. Twee ronden hield dit groepje stand.

Daarna was het de beurt aan Jeff Vermeulen. Hij ging er alleen vandoor en kreeg na een ronde de hulp van Dennis Herding (ook één van degenen, die zich flink roerden).

Hierna kregen we een trio aan de leiding: Wilfred Drenthen, Arjan van Putten en Keno Vogts, die als locomotief fungeerde. Dit drietal hield een aantal ronden stand, maar ook aan deze vlucht kwam een einde.

Meteen was het weer Jeff Vermeulen, die er hard aan begon te trekken, met als resultaat dat het peloton in tweeën brak. In de voorste “waaier” zagen we behalve Jeff ook nog: Herm en Tijmen Eising, René Mink, Quinten Vos, Benny Gosink, Wilfred Drenthen, Martijn van Deest, Bryan Brink, Stan Wijkel, Keno Vogts, Rick Pors, Elmar Bischop, Arjan van Putten, Tobias Dall en (heel goed) nieuweling Colin Breed.

Hergroepering

Het tweede peloton liet het er niet bij zitten en begon aan een jacht, die uiteindelijk leidde tot een volledige hergroepering. Rick Pors ging nog alleen op avontuur en realiseerde daarbij het allersnelste rondje tot dusver: 2 minuten en 16,44 sec. (gemiddeld 48,4 km/u). We zaten toen al in de laatste ronden en natuurlijk probeerde ook Keno Vogts het nog een keertje. Hij grijpt gewoon elke gelegenheid aan om “zijn ding te doen”, maar ook deze keer werd hij weer tot de orde geroepen.

Leiderstrui

De strijd om de leiderstrui lijkt zich voorlopig toe te spitsen op een duel tussen Stan Wijkel en Jeff Vermeulen. Beide hebben ze nu een keer gewonnen en beide zijn ze ook een keer als 2e gefinished. In een dergelijk geval is de laatste wedstrijd doorslaggevend en dat betekent dus, dat Stan de volgende week in de leiderstrui mag starten. Bij de dames is dat Laurel ter Braak.

Uitslag (alleen met transponder):

1 Stan Wijkel, Holsloot

2 Jeff Vermeulen, Gasselte