De WSV Emmen jeugdrenners zijn 2024 goed begonnen

Zondag 7 januari stond voor velen de eerste wedstrijd van 2024 op het programma.

Op het borgerswold in Veendam hadden de organisatoren van Stormvogels Veendam een verrassend mooi parcours uitgezet. Een parcours waar onze jeugdrenners wel raad mee wisten.

Bij de 8 jarigen eindigde Jochem op de MTB als eerste, op de veldritfiets was Janine het 1e meisje en Valerie ondanks veel materiaalpech toch het 2e meisje.

Bij de 9 en 10 jarigen kwam Pepijn op de MTB als 1e over de finish, gevolgd door Pim op een mooie 2e plek ook Eline eindigde als 2e op de MTB.

Vince was het sterkst op de veldritfiets, hij eindigde ook als 1e.

Bij de 11 en 12 jarigen had Joren er zin in, hij knalde over het parcours en eindigde op ruime afstand als 1e op de MTB.

Maud kwam als 1e meisje over de finish, Joëlla werd deze wedstrijd 3e meisje.

Op de Veldritfiets kwam Luca als 1e over de finish, gevolgd door Daan op de 3e plek en Rafaél op de 4e plek.

Bij de 13 en 14 jarigen waren er op de MTB drie mooie races te zien in 1 race, de mooiste tussen Nick en Milan. Voor Milan de eerste race na een rustperiode, wat fijn dat hij weer wedstrijden rijdt. De strijd werd beslist met 19duizendste van een seconde in het voordeel van Milan. Micha streed het eerste deel van de wedstrijd tegen zichzelf, maar herpakte zich, kwam terug en pakte in een spannende strijd alsnog de 3e plek. Ook Sem, Sven en Kyan maakte er met elkaar een mooie race van. Elke ronde reed er een ander op kop, maar uiteindelijk trok Sven aan het langste eind. Hij werd 6e, gevolgd door Sem op de 7e plek en Kyan op de 9e plek.

Op de veldritfiets eindigden zowel Lieke als Thijs als 1e.

Zo konden we genieten van vele mooie prestaties en dat na 2 weken kerstvakantie en dus geen training.

Vanaf dinsdag gaan al onze jeugdrenners weer flink trainen om zich voor te bereiden op de Finale van de ICW in Assen en onze veldrijders natuurlijk ook op het NK op onze eigen parcours.

Trots kijken wij als trainers terug op een mooie wedstrijd.