Druk wielerweekend in Dalen.

Een zeer geslaagd wielerweekend in Dalen, zeker voor de organisatie en zeker ook voor de vele Wsv Emmen renners- en rensters die meededen. Veel podiumplaatsen werden door hen bezet. Fijn dat clubfotograaf Fred er zaterdag bij was om dit voor u vast te leggen in woord en beeld ! Bedankt Fred.

Druk wielerweekend in Dalen

De Noordelijke wintercompetitie is afgelopen zaterdag voortgezet met een wedstrijd in Dalen. Na Gasselte en Zevenhuizen was het de 3e in een serie van maar liefst 12 wedstrijden, waarvan de laatste plaats vindt op 2 februari in de Kibbelkoele.

De belangstelling voor de wintercompetitie is – net als in voorgaande jaren – onverminderd goed, al waren er in Dalen wat minder deelnemers dan gebruikelijk. Dat had te maken met het ontbreken van de veldrijders, die in Dalen een dag later aan hun trekken kwamen met een nationale veldrit in combinatie met het regio-kampioenschap.

Een druk weekend derhalve voor de mensen van de organisatie. Maar dat is Dalen wel toevertrouwd, want er klonken na afloop alleen maar woorden van lof.

’s Morgens verschenen 73 jeugdrenners aan de start en daaronder bevonden zich veel WSV’ers. Vooral de mountainbike-afdeling was ruim vertegenwoordigd en ook succesvol trouwens. Rafaël Horsman (1e), Anouk Feringa (1e), Sven Ahlers (2e), Tamar Dronkert (2e) en Thijs Potters (3e) mochten plaatsnemen op het ere-podium en datzelfde was weggelegd voor Willem Jan Belt (1e) en Luco Bos (2e) bij de veldrijders. Voor Willem Jan was het zijn 3e zege op rij.

’s Middags kwamen uitsluitend de mountainbikers aan de start. In totaal waren dat er 54 met Marlies Vos als enige WSV’er. Maar er waren genoeg “oude bekenden” zoals Jesse Rengers, Bert Assen en René Boerhof, die we op dinsdagavond in de zomer regelmatig tegenkomen op de Meerdijk. Jeroen de Geus was er ook. Hij reed in het shirt van de Bush Bikers, maar hij zal dat shirt in het komend jaar verruilen voor het blauw van WSV Emmen. Datzelfde geldt mogelijk ook voor Willem Jan Kamerbeek uit Emmen, een kameraad van Daniël Hessels. Zowel Jeroen als Willem Jan gaven hun denkbeeldige visitekaartje af met een mooie 3e plaats in hun categorie. Marlies Vos slaagde er deze keer niet in om het podium te halen. Zij maakte een paar foutjes en moest de eer laten aan Anniek Mos (1e), Sanne Bouwmeester (2e) en Floor Weerink (3e).

Maar het leverde haar meteen wel bruikbare ervaring op voor de zondag en die ervaring gebruikte ze om keurig naar het goud te rijden in het regio-kampioenschap.