Een mooi begin van het wielerseizoen voor de jeugd.

Vandaag eerste wedstrijd op de weg in Hoogeveen. Rafael, Jorren, Age, Joenna, Germ en Tamar stonden aan de start. Hierbij reden Rafaél Horsman en Joren Pijpker allebij voor het eerst een wedstrijd op de weg. Het begon vandaag voor cat 2 met Rafaél. Aan de start lastig weg, daarna nam hij gelijk de kop over en demarredeerde. Er kwam 1 man mee. Hier begonnen ze gelijk al naar elkaar te kijken. 2 man sterk kop over kop. Moest een gaatje laten en fietste solo op korte afstand van de nummer 1 naar een 2e plaats. Topprestatie voor de eerste keer. Toen was het de beurt aan cat 3. Joren Pijpker goede start gelijk op kop en dit deed hij tot aan het eind. De laatse paar rondes waren zwaar. Maar hij herpakte zichzelf en knalde naar een 3e plaats, wat en kopman. Hierna volgde cat 4. Age Menzen ook lang niet op de racefiets gezeten en koerste mooi mee voor in het peloton. Alles werd op een lint getrokken en viel uitelkaar. Age reed het gat naar de kopgroep dicht en fietste zichzelf naar een 5e plaats keurig. Cat 5 Joenna Wijnands starte achteraan kon de aansluiting net niet maken maar maakte een mooie inhaalrace. Altijd blijven fietsen. Helaas werd ze later uit koers gehaald. Volgende keer beter. Toen volgde cat 6 Tamar Dronkert en Germ Menzen. Allebij goed weg gelijk mee in het peloton, hier hebben ze zich keurig geprobeert voor in te houden. Elk gat werd dicht gereden. Hier werd de laatste ronde alles op lint getrokken en kwamen de renners in groepjes binnen. Nette 17e en 18e plaats. Voor de één een mooi begin van het seizoen voor de ander wat minder. Goed Gedaan allemaal.

laat een reactie achter op: WSV Emmen Jeugd | Facebook  of WSV EMMEN JEUGD • Instagram