Finale ICW Wintercompetitie.

Afgelopen zondag organiseerde Wsv Emmen de finale wedstrijden in het kader van de ICW Wintercompetitie. Aan alle vrijwilligers die bij hebben gedragen aan het goede verloop van deze wedstrijddag: enorm bedankt !!! Ook onze renner en rensters lieten zich goed zien met diverse podiumplaatsen. U ziet en leest het in de fotoreportages en het verslag gemaakt door onze clubfotograaf Fred Haikens. Fred, ook enorm bedankt.

Noordelijk winterseizoen afgesloten in de Kibbelkoele.

Volgens de weersdeskundigen zou het gaan regenen op zondag. Nou, dat hebben we geweten !

Eigenlijk was het geen moment helemaal droog. Desondanks was er een grote opkomst langs de Kibbelkoele, waar die dag de laatste ICW-wedstrijd van het winterseizoen op het programma stond. Ruim 200 renners verschenen aan de start. Zij lieten zich niet allerminst weerhouden door de slechte weersomstandigheden en reden met volle overgave hun wedstrijd. Tot tevredenheid van de organisatie uiteraard en van het district, dat er via coördinator Luit Ottema toch maar weer in is geslaagd om deze winter een mooi pakket ICW-wedstrijden aan te bieden. Twaalf in totaal, zodat de regio-renners eigenlijk het hele winterseizoen dóór aan de bak konden in een ontspannen sfeer zonder stress. Daarom blijven zulke prachtige evenementen voor de echte liefhebbers van de wielersport.

Jeroen de Geus en Luit Ottema hadden hun handen letterlijk en figuurlijk meer dan vol aan het uitreiken van alle prijzen, want deze keer ging het niet alleen om de dagprijzen, maar ook om de bekers voor de eindklassementen. Wat dat betreft was het goed om te zien, dat ook de renners van WSV Emmen hun partijtje volop meebliezen met tal van podiumplaatsen. In het bijzonder geldt dat voor Willem Jan Belt, die erin slaagde om alle ICW-wedstrijden waaraan hij deelnam (dat waren er elf van de twaalf) op zijn naam te schrijven en altijd deed hij dat met groot machtsvertoon. Een zeer geslaagd seizoen dus voor Willem Jan, die bovendien tijdens het NK in Moergestel naar een prachtige top-10 notering reed. Van de medaille-winnaars daar in Moergestel verschenen Dido Jalving en Rianne Nieuwenhuis aan de start. Dido won haar wedstrijd en Rianne eindigde op de mountainbike als 5e, maar was wel het eerste meisje vóór Anouk Feringa en Tamar Dronkert, de beide meiden van WSV Emmen.

Verder waren er bij de jeugd podiumplaatsen voor Sven Ahlers (1e), Rafaël Horsman (2e), Joren Pijpker (3e) en veldrijder Maurits Blaauwgeers (1e). Sil Jakobs miste bij de MTB’ers het podium op een haartje. Hij werd 4e.

In de eindklassementen om de bekers komen zo ongeveer dezelfde namen boven drijven:

Rafaël Horsman (1e), Sven Ahlers (2e), Sil Jakobs (3e, goed geslaagd seizoen), Anouk Feringa (1e bij de meisjes), Tamar Dronkert (2e bij de meisjes) en de veldrijders Willem Jan Belt (1e) en Maurits Blaauwgeers (2e). Maar ook degenen die niet voorin zaten, hebben zich van hun beste kant laten zien !

’s Middags reden de meeste WSV’ers (het waren er minder dan gedacht) bij de veldrijders. Mart Vos was de beste nieuweling vóór Daniël Hessels (2e). Marlies Vos won bij de dames en Mark Hessels bij de masters (40+). In deze categorie verraste John Schepers met een onverwachte 4e plaats.

Getrouw aan zijn lovenswaardige standpunt, dat je van de partij moet zijn wanneer je (oud) club iets organiseert, stond Tijmen Eising aan de start bij de veldrijders. Uitgerekend op de dag van het WK, waarin hij ooit schitterde. Die tijd is voorbij, maar Tijmen kan op regionaal niveau nog steeds prima uit de voeten. Als Tijmen meedoet, is de rest nog steeds kansloos. Ook ex-WSV’er Anne Fokkema kon hem niet bedreigen.

In het eindklassement speelde Tijmen geen rol, omdat hij te weinig wedstrijden deelnam.

Daniël Hessels daarentegen won het eindklassement bij de nieuwelingen en vader Mark stond als 2e op het podium bij de masters.

Het laatste onderdeel, de MTB-wedstrijd, bracht ons aller Sander Hummel aan de start. Bij elke doorkomst ging zijn duim omhoog, ten teken, dat hij het prima naar zijn zin had daar langs boorden van de Kibbelkoele. Sander finishte tenslotte als 22e in een koers die weer op prachtig wijze werd gewonnen door Erwin Houwer. Henk Jaap Moorlag, een toptalent van weleer, werd 2e en coming-man Job Boontjes 3e.

Nadat de prijzen waren uitgereikt konden we tegen een uur of 4 huiswaarts keren en kon de organisatie nog even gezamenlijk nagenieten met een welverdiende lekkere frikandel.

En nu op naar het wegseizoen, met zaterdag de eerste trainingsrit op de Meerdijk.