Goede resultaten behaald op NK MTB jeugd.

Op zaterdag 25 september deden Rafael, Joren, Age, Willem Jan en Maurits mee aan het NK mountainbiken voor de jeugd. Wat een mooie en spannende dag!

Op vrijdagavond kon het uitdagende parcours al worden verkend en alle vijf waren ze er om samen met Patrick, Jeroen en Rolf de eerste ronden te fietsen. Goed verkennen geeft vertrouwen voor de volgende dag.
Zaterdag begon de wedstrijd om 10 uur en Rafael was om half elf de eerste WSV-er aan de start in categorie 1. Aangemoedigd door de rest ging hij als een speer van start en nam de koppositie in. Wauw!! In de volle ronde werd hij ingehaald en twee van de andere renners waren te sterk. Rafael ging een tijd lang het gevecht aan om de derde en vierde plek. Hij finishte als vierde en vierde van Nederland is natuurlijk echt een topprestatie!
Daarna stond Joren aan de start in categorie 2. Ook hij ging heel goed van start en lag al snel op zevende positie. Hij fietste voor wat hij waard was maar helaas kwam hij ten val in een van de laatste ronden. Een tiende plek voor hem  waar hij trots op kan zijn!
Age fietst in categorie 3 en was de derde WSV-er aan de start. De groep met renners wordt groter en Age moet goed zijn best doen om naar voren te rijden. Maar Age rijdt sterk. Elke ronde schuift hij een aantal plekken op. Deze topper komt als zesde over de finishlijn.
Dan zit het ochtendprogramma erop en is het wachten tot kwart over drie. De beurt is dan aan Willem Jan. De groep renners in categorie 6 is groot en ook Willem Jan begint aan een ware inhaalslag. Dat gaat hem goed af, na drie kwartier fietsen finisht hij als negende. Sterk gereden.
De hekkensluiter van de dag is Maurits.  In categorie 7 gaat hij van start en wat gaan die grote jongens hard. Ook hier een groot deelnemersveld. Ze rijden een wedstrijd van bijna een uur. Maurits gaat goed van start en houdt goed vol met een 25e plek als resultaat. Top gedaan Maurits.
De jongens kunnen alle vijf terugkijken op een mooi Nederlands Kampioenschap. Sportief en gezellig, ook voor de toeschouwers. Dat smaakt naar meer. Volgend jaar is het NK wat dichter in de buurt en zien we vast een nog grotere groep WSV-ers aan de start.