Hele weekend sportieve successen bij Jeugd WSV Emmen

Zaterdag een heroïsche jeugdveldrit op de VAM-Berg

Op 25 november werd de allereerste jeugdveldrit verreden op de flanken van de VAM-berg. Het was er direct eentje om niet snel te vergeten. Niet alleen de nodige hoogtemeters maakten het zwaar, de zuigende ondergrond met daarbij de snijdende kou, de regen en wind maakten de wedstrijden op deze dag nog net even tikkeltje zwaarder. Maar we hebben kunnen genieten van alle strijd die in de mooie wedstrijden werd geleverd.

In categorie 1 startte Janine. Zei nam direct na de start de leiding in de wedstrijd. De eerste ronde alles nog redelijk bij elkaar. Maar dat veranderde snel op dit zware rondje. Na wat glijden en glibberen een kleine schuiver teruggeworpen op plaats 3. De nummer 1 was inmiddels gevlogen, maar de strijd om plaats 2 lag nog helemaal open. Janine rechte haar rug en vocht zich sterk terug in de wedstrijd. Om deze met een dik verdiende tweede plaats een mooi Bartje te verzilveren.

In categorie 2 startte Vince. Bij hem ontbrak vandaag de Grinta. En deze weersomstandigheden maakten het er niet makkelijker op. Opdracht was dan ook lol maken en dat is gelukt. Vince finishte als 3e algemeen en als 2e jongen. Hij nam ook een zilveren Bartje mee naar huis.

In categorie 4 starten Daan en Rafaél. Rafaél nam na een kopstart de leiding in de wedstrijd. Daan had eveneens een goede start en zat ook direct goed van voren mee. Beide draaiden ze hun pedalen soepel rond en bouwden hun voorsprong de eerste ronden gestaag uit. Rafaél finishte als eerste en ging naar huis met een gouden Bartje. Daan moest nog even aan de bak maar sleepte er een mooie en verdiende derde plaats uit. Hij ging met de bronzen Bartje aan de haal.

In categorie 5 startten Luca en Joren. Luca stond scherp aan de start. Hoe zwaarder het parcours, hoe mooier deze beide kanonnen het vinden en dan ook nog met deze beklimming in het parcours. Beide na een sterke start goed van voren. Joren werd in dit geweld iets gehinderd en verloor hierdoor een aantal plaatsen. Luca nam vrij snel de koppositie en bouwde zij voorsprong gestaag uit op zijn achtervolgers en finishte dik verdiend als eerste jongen en ging eveneens naar huis met een gouden Bartje. Joren herpakte zich goed en knokte zich weer teug in de wedstrijd. Hij reed een keurig top tien notering en sloot af met een mooie 7e plaats in deze sterke categorie.

In categorie 6 startte Lieke, vanaf de eerste startrij vertrokken en als derde het veld in. Het was zwaar en modderig, maar de benen voelden goed en de wedstrijd goed en gedoseerd uitgereden. Een mooie derde plaats algemeen en eerste meisje. Ook Lieke mocht een gouden Bartje mee naar huis.

Zaterdag Maxipromo MTB wintercompetitie in Oldebroek

Er stonden ook 3 WSV’ers aan de start van de 2e Maxipromo wintercompetitie in Oldebroek. De 2 categorieën 11/12 en 13 t/m 15 werden in 1 keer weggeschoten. Sven Ravesteijn bij de 11/12 jarigen. Sven zat bij de start klem, zodoende fietste de nr 1 weg en kwam Sven op plek 2 te fietsen. Deze plekken bleven de rest van de wedstrijd onveranderd. Bij de 13 t/m 15 jarigen waren Thijs-Anne Nanninga en Nick Snippe van de partij. Thijs-Anne starte achter weg en fietste naar de kop van het veld. Streed hier om de 2/3 plek en werd uiteindelijk 3e. Nick Snippe zat in een mooi groepje,waar flink in werd gestreden en werd 6e.

Ook in Oldebroek was het dus weer een geslaagde dag.

Zondag

Nationale jeugdveldrit de Westereen.

Categorie 2 mocht vanmorgen om 10:30 van start met voor de WSV Vince Elsinga. Na een wat moeizame dag van gisteren vandaag een parcours wat hem wat meer ligt. Na een sterke start de koppositie gepakt en deze niet meer los gelaten.

In Categorie 1 stonden Janine en Valerie aan de start. Een minuut na categorie 2 vlogen zij de baan in. Janine met een goede start, Valerie in haar kielzog. Janine viel samen met de koploper waardoor Valerie aan kop kwam. Het duurde eventjes voordat deze positie haar werd afgenomen door de regerend Nederlands kampioene. Wel wist Valerie na een sterke wedstrijd haar 2e plek te verzilveren. Janine reed ondanks de val naar een mooie 3e plek.

In Categorie 4 reden Daan en Rafael, ze mochten beide vanaf de eerste startrij vertrekken en zaten attent van voren en gingen met de eersten het veld in. Rafaél nam na een halve rond de koppositie en sloeg direct een gaatje. Daan zat iets verder van achter, maar hij schoof gedurende de wedstijd steeds een plekje op. Rafaél was inmiddels gevlogen en pakte ook vandaag de winst. Daan sloot eveneens een succesvol weekend af en verzilverde ook vandaag een mooie tweede plaats.

In categorie 5 kwamen Joren Pijpker en Luca Elsinga zich melden. Beide een sterke start. Na de eerste lus rondom de skeelerbaan kwam Luca als eerste het parcours op waar het draaien, keren en glibberen kon beginnen. Joren volgde op een 4e plek en schoof al gauw door plek 3 waar hij uiteindelijk beslag op legde. Luca ging ook vandaag met de winst naar huis, Joren met een zeer verdiende derde plaats.

In categorie 6 was de beurt aan Lieke en Sven. Lieke heeft de smaak goed te pakken en wist ook vandaag na een sterke rit de winst op haar naam te schrijven. Sven reed ook een dubbel weekend. Ook hij stampte zijn rondjes keurig door de Friese modder en sloot af met een mooie 10 plaats.