Hoogtemeters maken tijdens ICW Assen in Kloosterveen

Vandaag werd alweer de 11e wedstrijd van de KNWU Noord Wintercompetitie verreden, ditmaal stond de ICW Assen op het programma. De organisatie was in handen van MTB Assen, zij hadden een prachtig uitdagend en technisch parcours in het Kloosterveen uitgezet.

Deze week trotseerden 11 WSV-ers het technisch, listige parcours met meer dan voldoende hoogtemeters waarvan er 5 het podium mochten betreden.

In Cat 1. MTB hadden Rafaél en Sven een uitstekende start en leverden een mooie strijd om de winst, ze reden elkaar naar de 1e doorkomst bijna letterlijk de hekken in. De winst ging uiteindelijk naar Rafaél 1e & Sven 2e.

In Cat 2/3. MTB reden Martijn, Micha, Kyan & Joël. Martijn had een uitstekende start. Ze reden allen een stabiele wedstrijd, echter de podiumplaatsen bleven buiten handbereik.

Bij de meisjes Cat 4/5 MTB stonden vandaag Anouk en Tamar aan de start. Van echte strijd was er deze week geen sprake. Op dit parcours soleerde Anouk gemakkelijk naar een 1e plaats, Tamar 2e.

In Cat 6/7 MTB starten Sil, Liam & Wesley. Sil had een goede start, draaide als 3e het parcours op. De hele wedstrijd werd er door de WSV-ers hard gereden en gestreden. Het leverde Sil een zeer verdienstelijke en mooie 2e plaats op, klasse! Wesley had door een valpartij op het gladde parcours zijn shifter beschadigd waardoor schakelen niet meer lukte. Hij moesten noodgedwongen de wedstrijd uitreden op een en dezelfde versnelling. Liam moest even wennen aan de hoogtemeters, maar opgeven komt niet in zijn woordenboek voor. De wedstrijd werd door zowel Wesley als Liam dan ook keurig uitgereden.

Op naar de Finale wedstrijd op ons bijna thuis parcours de Kibbelkoele op 2 februari!

De uitslagen worden binnenkort gepubliceerd op de website van KNWU Noord