ICW airolube zomercup Trimunt

Na een poosje was het weer zover, de ICW te Trimunt stond zaterdag 3 juni op de kalender. Er stond een mooi blauw WSV legioen aan de start waarvan een aantal met een roze tint.

De jeugd 9 en 10 jaar mochten om 10u starten met vlak daarna categorie 1.

Bij de jeugd 8 jaar stonden Vince Elsinga, Eline Scheve, Janine Barkhuis en Mirthe de Jonge aan de start. Vince had weer een razende start en gaf ook deze keer zijn koppositie niet af. Bij de meiden was het een spannend schouwspel waarbij Eline er met de winst vandoor ging. Janine greep het brons en Mirthe is als 5e meisje gefinisht. Knap gereden!

Bij de jeugd 9 en 10 jarigen stonden eveneens veel WSV-ers aan de start. Ook hier was een spannende wedstrijd te zien. Rafaël Horsman wist de winst binnen te slepen. Daan Zinger eindigde net naast het podium met een knappe 4e plek. Pepijn Kuipers eindige als 5e jongen.

Joëlla Levinga eindigde, na een vervelende val, als 2e meisje. Lieke de Jonge eindigde knap als 3e meisje. Sverre Mulder is gefinisht als 17e en had een lastige wedstrijd. Ondanks dat knap gefietst.

Vervolgens was het de beurt aan de 11 en 12 jarigen met voor de WSV aan de start: Joren Pijpker, Luca Elsinga, Sem Kuipers en Kyan Scheve.

Na de start bleef de kopgroep mooi bij elkaar. Er werd gestreden voor wat ze waard waren. Joren Pijpker greep de winst, Sem Kuipers wist een mooie 2e plek binnen te slepen en Kyan eindigde net naast het podium als 4e. Luca moest helaas zijn wedstrijd een halve ronde voor de finish afbreken door een gebroken ketting.

Ondertussen gaat de strijd bij de 13-14 jarigen door. Ook hier veel WSV aan de start. Nick Snippe reed een sterke wedstrijd en finishte als 7e. Micha Prins wist zijn tempo mooi vol te houden, en dat op een vlak voor de start geleende fiets na een kapotte derailleur op zijn eigen fiets. Hij eindigde als 10e. Gevolgd door Bastiaan Sanders op de 11e plek en Sven Langejans finisht als 12e, knap gereden.

Helaas moest Thijs Anne Nanninga de wedstrijd vlak na de start vanaf de zijkant aanschouwen door een lekke band.

Bij de nieuwelingen waren het Willem Jan Belt, ditmaal niet in het blauw van de WSV maar het mooie roze blauw van team Groots Barkhuis Alpha, Ivar Hengeveld en Sidney Vrielink.

Overtuigend greep Willem Jan de winst. Een mooie 2e plek was er voor Ivar. Sidney eindige als 6e. Sterk gereden mannen!

Toen bijna alle jeugdrenners weer thuis waren begon er een andere wedstrijd, de lakebike24h. Martin, Pieter, Patrick, Fleur, Mart en Wilfred reden deze race gezamenlijk als team. Jarno heeft hem solo gereden. Allen hebben een schitterende prestatie neergezet, maar daarover binnenkort meer.

Check voor meer foto’s onze Facebookpagina https://www.facebook.com/wsvemmenjeugd