ICW Meerdijk 2-8-2020

Eindelijk weer koers op de Meerdijk !!!

Afgelopen zondag voor het eerst in lange tijd weer renners en rensters actief  op onze wielerbaan ! Hoe fijn is dat. Ook fijn voor de organisatoren dat er veel animo was voor deze zomer ICW op de Meerdijk. En gelukkig was clubfotograaf Fred Haikens ook weer aanwezig om prachtige plaatjes te schieten en hij zorgde voor onderstaand verslag. Veel kijk- en leesplezier !!

Eindelijk weer koers op de Meerdijk

We hebben er erg lang op moeten wachten, maar zondag was het dan eindelijk zover, dat er op de Meerdijk weer eens gekoerst werd. Op interclubniveau wel te verstaan, want de wedstrijd maakte deel uit van het zogeheten Zeven-banentoernooi, dat door het district op poten is gezet om de wedstrijdloze periode te overbruggen. Met startgelegenheid voor de jeugd, nieuwelingen en junioren. Daar werd goed gebruik van gemaakt, want in totaal verschenen 138 deelnemers aan de start, waaronder uiteraard ook verscheidene WSV’ers. Bij de jeugd waren dat in volgorde van opkomst: Age Menzen, Joël Dronkert, Joënna Wijnans, Trey van Donk, Tamar Dronkert, Germ Menzen, Fleur ter Braak, Thijs Booy, Stefan Croes en Sil Jakobs.

Zij hebben zich allemaal dapper geweerd. Age Menzen werd 3e in categorie 2. Voor de overigen zat een podiumplaats er niet in deze keer. En eigenlijk was dat ook maar bijzaak, want er werd tòch niet gehuldigd. Dagwinnaars waren Fabiënne Snakenborg (cat. 1), Hugo Cappon (cat. 2), Bo Kramer (cat. 3), Adne Cappon (cat. 4), Marijn Bruins (cat. 5), Jasper Harders (cat. 6) en de flink uit de kluiten gewassen Jaymz Lunenborg (cat. 7). Van deze winnaars maakte met name Marijn Bruins indruk, want hij won na een lange solo, resulterend in een voorsprong van ruim één minuut. Dat zie je niet vaak op de Meerdijk !

Een mooi peloton met 56 nieuwelingen en junioren ging om 3 uur van start voor een koers over 50 minuten + 3 ronden. De nieuwelingen waren ruim in de meerderheid. Zij moesten het opnemen tegen een handjevol junioren, onder wie Bjarne Hemme en Leon Ellermann. Job Boontjes was er gelukkig ook. Job staat altijd garant voor strijd en dat was ook nu weer het geval. Maar ook de anderen lieten zich niet onbetuigd. Vanaf het begin ging de beuk erin, zodat er van een groot peloton al na één ronde geen enkele sprake meer was. En het waren heus niet alleen de meiden, die eraf moesten !

Al vrij snel vormde zich op initiatief van de ruim aanwezige ploeg van Wielerzone een kopgroep. Twee renners van deze formatie kozen het hazenpad. Dat waren de nieuwelingen Stef Koning en Vincent van Dorp. Job Boontjes zag het gevaar en sloot aan, gevolgd door Anne Kiers en Elmar Abma. In het verdere verloop van de wedstrijd viel Anne Kiers terug in een tweede groep, die ondertussen was ontstaan (daarin bevond zich ook Leon Ellermann).

In de finale kwamen Boontjes en Koning alleen voorop met Boontjes als winnaar.

Mart vos kwam als eerste WSV‘er binnen op plek 24, direct gevolgd door Daniël Hessels (26e) en Jordy Brouwer (29e). Cecilia van Zuthem was de best geklasseerde junior-dame (17). Zij wist zich steeds goed te handhaven in het peloton en datzelfde geldt ook voor Norah Minck (22e).

Mede dankzij het uitstekende fietsweer kon de organisatie terugkijken op een geslaagde heropening van het seizoen.