ICW Zomercup in Westereen

Zaterdag 16 juli werd er door wielervereniging Otto Ebbens de 3e icw zomercup noord georganiseerd.

Na een periode van heel mooi weer kwamen we in de Westereen aan met een straffe wind en af en toe een buitje. Maar dat mocht de pret niet drukken. Wv Otto Ebbens had weer hun best gedaan om een leuk parcours uit te zetten, met hun befaamde carrousel.

Er werd weer flink gestreden om de felbegeerde podiumplaatsen en niet zonder resultaat voor de blauwen van WSV Emmen.

Bij de 8 jarigen werd Vince Elsinga overtuigend 1e jongen.

Eline Scheve finishte als 1e meisje, met op plek 2 Janine Barkhuis en op p3 Mithe de Jong.

Bij de jeugd 9/10 jaar werd Rafael Horstman 1e jongen.. op plek 3 heel knap Daan Zinger.

Pepijn kuipers werd 5e gevolgd door Pim de Vries op de 6e plaats.

Sverre Mulder werd 16e.

BIj de dames was het Lieke de Jonge die er vandoor ging met het goud. Gevolgd door het zilver van Joella Levinga.

Na de huldiging was het de beurt aan de 11/12.

Het podium kleurde blauw.. luca Elsinga, achteraan gestart na een uitval beurt vorige wedstrijd, reed heel knap naar de 1e plaats.

Gevolgd door Joren Pijpker op p2.

3e eindigde Kyan Scheve, die een super sterke wedstrijd reed.

Gevolgd door Sem Kuipers op plek 4 en Sven Ravenstein op p7.

Bij de meiden reed Maud de Vries naar een verdienstelijk 2e plaats.

Robin Super moest achteraan starten maar wist al snel op te schuiven bij de start. Heeft een mooi ritme kunnen vinden en daarmee naar plaats 1 bij de meiden en plaats 2 algemeen kunnen rijden. Een mooie voorbereiding voor het EK in Italiƫ.

Willem Jan reed na twee ronden al voor de junioren uit en reed naar de eerste plek. Ivar had na zijn pech bij het NK weer een mooie wedstrijd gereden en reed naar de tweede plek.