Jeugd sluit wegseizoen af

Op dinsdag 29 september sloot de jeugd het wegseizoen af met een gezamenlijke toertocht in de omgeving waar we veel hebben getraind. Het was een seizoen waar we bij de start al te maken kregen met het Coronavirus en de daar bij horende beperkende maatregelen. Ondanks dat het in het begin een beetje wennen was aan de maatregelen en er maar weinig wedstrijden op het programma stonden, hebben we er een mooi seizoen van kunnen maken. Een seizoen waar we nieuwe dingen hebben kunnen proberen en de tijd hebben gebruikt om een andere trainingsmethodiek toe te passen.

In de periode voorafgaand aan het wegseizoen hebben de jeugdtrainers enkele ‘train de trainer’ sessies gevolgd bij ‘Sporttechnisch District Coördinator KNWU Noord’ Jan Dupon. Dit gaf nieuwe inzichten en dit maakte dat er een jaarplan werd opgesteld met een ‘stoplicht methodiek’. Een vereenvoudigde trainingsaanpak die voor de jeugdrenners, maar ook voor de trainers, veel duidelijkheid gaf in de trainingen. En het pakte nog goed uit ook! De persoonlijke records tijdens de maandelijkse tijdrit werden continu met grote stappen verbroken en tijdens de spaarzame wedstrijden hebben de WSV renners zich voortdurend voorin laten zien. Maar het mooiste was te horen dat de jeugdrenners en trainers heel veel plezier hebben gehad in de trainingen. Van waterspelletjes met bekers op de rug tot bochtentechniek trainingen op de parkeerplaats van ‘Wildlands’. Met als beloning voor de trainers; ‘dank je wel voor de leuke training!

Maar aan al dat moois komt een einde. Het wegseizoen is ten einde. Ook een moment om afscheid te nemen van drie getalenteerde renners; Collin Breed, Fleur ter Braak en Sil Jacobs. Deze drie toppers hebben met goed gevolg de jeugd doorlopen en mogen in een nieuwe fase starten bij de Nieuwelingen. We hebben van jullie genoten en wensen jullie veel plezier en sportieve resultaten in de toekomst!

Ook voor Edwin Langen en Thessa Langen was dit het moment op een punt achter het trainerschap bij de jeugd te zetten. Ook jullie hartelijk dank voor jullie inzet bij de jeugd van WSV Emmen

Van de renners en de trainers hebben we dinsdagavond op gepaste afstand afscheidt genomen, met een woord en een ‘zoetje’.

Donderdag 1 oktober starten we met de veldtrainingen om 18.15 uur op het verlichte parcours van WSV Emmen.

Mvg, de trainers Weg&Veld Jeugd WSV Emmen