Mooie prestaties bij jeugdwedstrijden verdeeld over het land

Het afgelopen weekend was er volop keuze voor de jeugd van WSV Emmen.

Een deel reed met de MTB een LJC-wedstrijd in Sittard, anderen namen de wielrenfiets mee naar Zwolle. Op zondag werd er wederopm op de MTB gestreden voor de eerste prijzen bij de ICW in Trimunt.

Op Zaterdag in Sittard op een zwaar parcours maakte Janine er een mooie strijd van in cat. 1 zij kwam als 3e over de finish. Ook Vince reed in Sittard in cat. 2 en kwam als 6e jongen over de finish. Pim reed in categorie 3 naar super sterk, maar eindigde net naast het podium op een 4e plek.
Alle renners hadden het zwaar door de combinatie van warmte en veel klimmen, Dit gold ook voor Isa, zij kwam als 9e meisje over de finish.

In cat. 5 stonden Luca en Maud aan de start, Luca had minder last van de warmte en reed naar een mooie 4e plek. Maud kwam als 6e meisje over de finish.

In cat. 6 steeg de temperatuur maar verder en dat ook voor Sven wennen, hij eindigde als 17e, Lieke moest helaas afstappen, zij was niet fit.

In cat. 7 had Milan na een goede start helaas materiaalpech, ook hij moest afstappen. Nick reed de zware wedstrijd wel uit en kwam als 25e over de finish in Sittard.

Ook op zaterdag werd er op de weg gestreden bij de jeugdronde van Zwolle op een mooi parcours langs de oevers van de Wijthemerplas reed Valerie naar een 4e plek in cat. 1. In cat. 3 stond Pepijn op het podium, hij eindigde als 2e. Net als Rafael in cat. 4, super mooie prestaties waar beiden super trots op mogen zijn. Joren, deed er nog een schepje bovenop. In cat. 5 eiste hij in een mooie eindsprint de 1e plek voor zichzelf op. In cat. 7 kwam Micha als 15e over de finish.

Zondag was de kick-off van het ICW zomerseizoen in Trimunt. De wedstrijden werden in de middag verreden en dus konden de renners lekker uitslapen. Genietend van het zonnetje was het een leuk weerzien onder de jeugd. De sfeer zat er meteen in en met veel plezier begon de jongste jeugd aan de verkenning. Het is altijd leuk om te zien dat de kinderen van verschillende verenigingen zo leuk samen optrekken.
Maar dan wordt het 14:00 uur en begint de wedstrijd, even geen besties meer, maar vol voor de winst. In de categorie 8 jaar hebben we twee debutanten in het wedstrijdveld. Voor Chaz en Puck was het hun eerste wedstrijd en als ik zie hoe fanatiek ze hun wedstrijd reden, beloofd dat wat voor de toekomst. Janine was weer on fire en reed onbedreigd naar de overwinning en ja hoor, debutante Puck kwam als 2e binnen. Hetzelfde geldt voor debutant Chaz, hij werd zeer knap 3e in zijn eerste wedstrijd. Jochem was onhoudbaar vandaag en knalde zo naar de overwinning.
Een paar seconden na de start van de 8 jarigen, schoten de 9 en 10 jarigen uit de startblokken. Mirthe was enorm sterk en dat bewees ze met een knappe 2e plek. Pepijn en Eline waren verwikkeld in een onderlinge strijd. Met een straatlengte voorsprong op de rest werd er gesprint voor de overwinning. Pepijn was vandaag de sterkste en dus de terechte winnaar. Veel maakt het natuurlijk niet uit, ze zijn beide 1e geworden.
Om 15:00 was het de beurt aan de 11 & 12 jarigen en de 13 & 14 jarigen. Helaas werd er niet op loting of stuurbordnummer gestart en moest men zelf maar een plekje zoeken. Dit werd een heus gevecht voor de eerste rij, temeer omdat de junior-vrouwen, nieuweling-meisjes en vrouwen op hetzelfde moment van start gingen. Gelukkig kwam iedereen veilig en snel uit de startblokken. Maar het chaotische karakter van de start duurde de hele wedstrijd. Het was erg druk op het parcours, het overzicht was hierdoor snel verdwenen. Het leek echter wel of Joren immuun was voor de chaos en begon stoïcijns te werken aan zijn latere overwinning. Lieke reedt eveneens een knappe wedstrijd.
Bij de 13 & 14 jarigen ging het tussen Kyan en Thijs. Samen reden ze de hele wedstrijd om de overwinning. Doordat ze zo in gevecht waren met elkaar, reden ze steeds verder weg van de nummer 3. Halverwege had Kyan 18 seconden voorsprong op Thijs, maar Thijs reedt het gat weer dicht en kon zelf aanvallen, Kyan moest achtervolgen. Het was de hele wedstrijd stuivertje wisselen. Helaas werd Kyan in de slotfase van de wedstrijd gehinderd en kon zo nooit sprinten voor de overwinning. Want eerlijk gezegd verdiende deze titanenstrijd een eindsprint. Neemt niet weg dat de sterkste de wedstrijd heeft gewonnen. Klasse Thijs!
Het was een met zon overgoten wedstrijddag met drie debutanten. Puck, Chaz en Tobey reden voor het eerst een wedstrijd. Tobey startte bij de nieuwelingen en kon bij de start niet goed in zijn pedaal komen hij moest vanaf de start in de achtervolging. Dat heeft hij goed gedaan.

Fijn om te zien dat de WSV Emmen weer drie wedstrijdrenners rijker is geworden.

check onze facebookpagina voor meer foto’s https://www.facebook.com/wsvemmenjeugd