Kieft All Office Populaire 6-7-2021, foto’s + verslag.

De tweede Kieft All Office Populaire werd afgelopen dinsdag verreden; een mooie grote groep renners stond er weer aan de start. Let op: de volgende populaire zal verreden worden op 3 augustus a.s. Ook clubfotograaf Fred was er dinsdag weer bij en maakte voor u foto’s en een verslag. Dank Fred !! En voor iedereen; veel kijk- en leesplezier !

Tim Nederlof nieuwe klassementsleider

De tweede “etappe” van de populaires bracht 60 deelnemers aan de start, met Tijmen Eising en Fleur ter Braak in de leiderstruien. Fleur was vervangend truidrager, omdat Willemijn Prins op het appèl ontbrak. Willemijn reed in Heerde het DK tijdrijden, waar zij achter Isa Nomden beslag legde op het zilver. Ook Marcel Fröse was er jammer genoeg weer niet bij. “Nog steeds ziek, een zomergriepje, maar geen corona”, aldus de geruststellende mededeling van zijn landgenoot Christoph Fiebig.

Na de beide opwarmrondjes ging de wedstrijd open met een vluchtgroepje bestaande uit Keno Vogts, Sil Jakobs, Raymond Koch, Stijn Oost, Thom Langen en Laurel ter Braak. Niet direct de namen die je verwacht, maar ze toonden in ieder geval wel lef. Een ronde later was het groepje weer ingelopen, waarna de zeer actieve Christoph Fiebig het op zijn heupen kreeg. Hij perste er een indrukwekkende solo uit en bleef rondenlang aan de leiding.

De situatie veranderde, toen een fikse regenbui overtrok. Kort, maar heftig en met flink wat windvlagen erbij. Tijmen Eising wenste geen risico’s te nemen en zwaaide af in zijn leiderstrui. Tim Nederlof (de nummer 2 van de vorige week) en de Duitser Keno Vogts namen het commando over. Ze kregen gezelschap van Christoph Fiebig en Paul Burow en het duurde niet lang of de kopgroep werd gecompleteerd door het Drontense duo Thomas de Lange-Rick Meijer. Vanuit het peloton had niemand de benen om nog een serieuze tegenactie op touw te zetten, al werd dit nog wel geprobeerd o.a. door Stormvogel Tom Buls.

Tevergeefs, de kaarten waren geschud. De kloof werd alleen maar groter en bij het ingaan van de laatste ronde noteerden we een tijdsverschil van ruim 40 seconden.

In de kopgroep werd gesprint om de dagzege en die ging afgetekend naar Tim Nederlof. Vader Ab, die nog steeds erg geraakt is door het plotselinge en dramatische verlies van zijn aloude wielervriend Barend Verhagen, sloeg de verrichtingen van zijn zoon vanaf de kant met tevredenheid gade. Zelf heeft hij in de jaren ’70 een lange lijst met ereplaatsen bij elkaar gereden, in de tijd toen hij samen met zijn broers bij de sponsorformatie van Bik Sloopwerken reed. De vier fietsende broers zorgden in 1975 voor een volstrekt unicum in Dronten. Daar werd het Nederlands Clubkampioenschap betwist, destijds nog met vier renners per ploeg. De Utrechtse wielerclub De Volharding (waarvan Stijn Oost momenteel lid is), eindigde toen als 24e met de renners ………. P. Nederlof, G. Nederlof, A. Nederlof en J. Nederlof.

De uitslag:

1 Laurel ter Braak, 16 punten

2 Fleur ter Braak, 16

3 Willemijn Prins, 10

Volgende wedstrijd: 3 augustus.