LJC Venlo, een hete strijd.

Zaterdag werd de 13e wedstrijd van de Landelijke jeugdcompetitie Mtb verreden, Cube Store Venlo.

Er was door de organisatie een mooi technisch parcours uitgezet. Deze was door de extreme hitte nog zwaarder. Namens de WSV stonden er 11 renners aan de start.

In categorie 1 starte Vince. Na een goede start als eerste het parcours opgedraaid. Reed hij bij de eerste doorkomst al met een kleine voorsprong op de achtervolgers. Helaas werd Vince door een vervelende valpartij weer ingehaald en moest hij in de achtervolging bij het ingaan van de voorlaatste ronde. Het inhalen ging als een speer, maar het podium was in deze wedstrijd niet meer haalbaar. P6 algemeen, 4e Jongen.

In categorie 2 starte Pepijn. Hij had ook een goede start en draaide als 1e jongen het parcours op. Pepijn reed de hele wedstrijd van voren maar moest in de laatste rond zijn plek leidende plaats verdedigen en had in de hitte misschien net iets teveel gegeven. Hij kwam net te kort voor de winst. P4 algemeen, P2 jongens.

In categorie 3 startte RafaƩl. Ook hij had een zeer goede start en draaide als eerste het parcours op. Bij de eerste doorkomst aan de leiding met 3 achtervolgers in zijn wiel. Een solide wedstrijd gereden, maar hij ondervond hinder door de warmte en kon niet zijn eigen wedstrijd rijden. De wedstrijd uitgereden naar P7 algemeen, P5 jongens.

In categorie 4 starten Luca en Joren. Beide een solide start en bij de eerste 20 het parcours opgedraaid. Luca reed een sterke wedstrijd. P8 algemeen, P5 jongens. Joren had een afgelopen ketting en was op achtervolgen aangewezen. Hij reed sterk terug en finishte alsnog op een keurige P15 algemeen, P12 jongens.

In categorie 5 starten Lieke en Sven. Beide een goed start en attent van voren bij het opdraaien. Zowel Lieke als Sven werden gehinderd door een valpartij bij een van de technische obstakels en moesten hierdoor beide van hun fiets. Hierdoor enkele plaatsen verloren, maar zich goed herpakt en een sterke wedstrijd uitgereden. Lieke P7 algemeen, 3e meisje. Sven P9 algemeen, P5 jongens.

In categorie 6 starten Robin, Milan en Nick. Wat een start, wat een geweld bij deze jongens en meisjes. Allen zaten ze goed van voren. Milan draaide als eerste het parcours op. Robin zat ook goed mee bij de eersten. Nick zat iets verder in het gedrang, maar keurig bij de eerste 20. Milan moest de leiding in de wedstrijd afgeven maar reed naar een zeer verdienstelijk 3e plaats. Robin reed ook een dijk van een wedstrijd onder deze warme omstandigheden. P13 algemeen, 2e meisje. Nick vocht zich onder deze zware omstandigheden naar een mooie P22 algemeen, 19e jongen.

In categorie 7 starte Thijs-Anne. Hij reed zeer sterk en zat goed mee van voren. Het was inmiddels bizar warm geworden met 32* op de teller. Hij werd tijdens de wedstrijd op meerdere punten dan ook goed voorzien van koud water om zichzelf koel te houden. Hij reed een solide wedstrijd en eindigde op een mooie 14e plaats.

Wij zijn als trainers trots op jullie inzet. Ondanks de hitte en wat tegenslagen hebben jullie je op dit uitdagende parcours allen sterk gereden.