Mooie afsluiting Populaire-reeks Meerdijk !!

Een betere afsluiting van de Confidio Populaire-reeks 2020 hadden we ons niet beter kunnen wensen. Prachtige weersomstandigheden, mooie overwinning van Karsten en een hele gezellige prijsuitreiking !! Bij deze willen we natuurlijk alle vrijwilligers, die elke dinsdagavond maar weer klaarstaan, een dikke pluim geven. Zonder jullie geen Populaires !! Dat geldt ook voor clubfotograaf Fred natuurlijk; lees hieronder zijn verslag en bekijk de foto’s !!

Karsten Veen wint laatste rit populaires

De populaires van het seizoen 2020 behoren (alweer) tot het verleden. Zo’n 40 renners gingen dinsdagavond van start voor de laatste rit, die werd verreden onder zomerse weersomstandigheden. Tussen de deelnemers bevond zich deze keer ook Daphne Kreulen, die we dus meteen konden feliciteren met haar schitterende prestatie in Ulvenhout, waar ze zondag verrassend 4e werd op het NK tijdrijden. Daphne heeft trouwens wel vaker van dat soort uitschieters. Zo werd zij o.a. in 2014 Nederlands kampioen bij de 12-jarige meisjes. Wie weet wat voor moois er nog meer voor haar in het vat zit !

De wedstrijd begon met een ontsnapping van het drietal Karsten Veen, Iwan Schut en Christoph Fiebig uit Petersfehn. Maar toen gele truidrager Tobias Tetzlaff aansloot, was het snel gedaan met de pret.

Een nieuwe poging volgde. Alweer van Karsten Veen, Iwan Schut en Christoph Fiebig. Maar nu aangevuld met Marcel Fröse, Marthijs Wegdam en Jeff Vermeulen. Tijmen Eising probeerde nog om in zijn eentje de oversteek vanuit het peloton te maken, maar hij kwam te laat.

Nadat Iwan Schut was teruggevallen, kregen we dus vijf man aan de leiding met daarbij twee sterke Duitse elite-renners, met coming-man Karsten Veen (die het helemaal zelf moest doen zonder ploegmaats) en met twee “oude krijgers”, die beide een neusje hebben voor de goede slag.

Het peloton stelde daar maar weinig tegenover. Na een paar vergeefse jachten was de slotconclusie: wie wilde, kòn niet en wie het wèl kon, die wilde niet.

Zo kon het gebeuren, dat de voorsprong uitgroeide tot 1 minuut. In de kopgroep probeerde Fiebig nog even om aan de aandacht te ontsnappen, maar hij werd prompt gecounterd door Jeff Vermeulen. In de eindsprint draaide het uit op een vinnig duel tussen Veen en Fröse, waarbij Karsten toch enigszins verrassend aan het langste eind trok. Knap gedaan !

Op enige afstand volgden Marthijs Wegdam (3e), Christoph Fiebig (4e) en Jeff Vermeulen, die altijd zonder tranponder rijdt en daarom nooit wordt geklasseerd. De sprint van het peloton was (uiteraard) een prooi voor Tobias Tetzlaff, die met ruim verschil finishte vóór Joost Freriks, Quinten Vos, Bryan Brink, Mart Vos en Wilfred Drenthen.

Nadat voorzitter Jan Kalter eerst sponsor Frank Zwaneveld en daarna alle medewerkers (waartoe hij trouwens zelf ook behoort) met een woord van dank had toegesproken, kon spreekstalmeester Arjan Freriks de prijsuitreiking aankondigen. Dat gebeurde in de buitenlucht, waarbij Astrid Dijkstra de truien, bloemen en bekers overhandigde.

Na afloop van de wedstrijd konden de renners buiten een “hersteldrankje” nuttigen, die voor deze gelegenheid bestond uit cola, dan wel sinas aangeboden door de club. Bovendien had Bas Hansler met zijn groep nog een kratje bier geregeld, zodat het nog lang gezellig bleef.

Ter geruststelling voor iedereen: het bleef bij een beschaafd feestje, waarmee een einde kwam aan een zeer succesvolle reeks populaires met een record aantal deelnemers op 4, 11 en 18 augustus.

Uitslag:

1 Karsten Veen, 2 Marcel Fröse (Dld), 3 Marthijs Wegdam, 4 Christoph Fiebig (Dld), 5 Tobias Tetzlaff (Dld), 6 Joost Freriks, 7 Bryan Brink, 8 Mart Vos, 9 Wilfred Drenthen, 10 Iwan Schut, 11 René Boerhof, 12 Férenc Kaper, 13 Matthijs Kieft, 14 Lars Kranenborg, 15 Ronald Blei, 16 Jan Vos, 17 Timo van der Weijden, 18 Goos Beukema, 19 Rick Pors, 20 Bas Hansler, 21 Jaap Bults, 22 René Vos, 23 Rene Mink van der Werf, 24 Marlies Vos, 25 Martijn van de Vijver, 26 Laurel ter Braak

Eindklassement gele trui

1 Tobias Tetzlaff (98), 2 Marcel Fröse (85), 3 Joost Freriks (57), 4 Iwan Schut (39), 5 Wilfred Drenthen (36), 6 Joeri Fledderus (31), 7 Herm Eising (31), 8 Bryan Brink (29), 9 Mart Vos (29), 10 Tijmen Eising (27), 11 Christoph Fiebig (23), 12 René Mink van der Werf (23), 13 Lars Kranenborg (22), 14 Jannis Brandt (21), 15 Richard Bultema (18)

Eindklassement rose trui

1 Laurel ter Braak (44), 2 Marlies Vos (38), 3 Anniek Mos (19), 4 Willemijn Prins (18), 5 Vanessa Muhs (14)

Fred Haikensbokaal voor de snelste ronde

1 Tobias Tetzlaff 2:10,30 (=51,1 km/u)

2 Niels Koster 2:10,87 (=50,9 km/u)

3 Marcel Fröse 2:10,89 (=50,9 km/u

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd !