Mooie LJC prestaties in de meivakantie

In de meivakantie waren er geen trainingen, maar wel werden er 2 hele mooie LJC-wedstrijden gereden. Op 29 april stond de LJC-wedstrijd op de VAM-Berg en op 6 mei de LJC-wedstrijd in Sittard op het programma. deze wedstrijden vallen samen met de 3-nationscup en dus waren ook alle BN-MTB’ers op of bij het parcours om het parcours alvast te verkennen. Mooi om te zien hoe dit samen optrekt.

Op en rond de vamberg stonden 13 WSV jeugdrenners aan de start.

In cat. 1 kwam Vince wederom als 1e over de finish in een imponeerde wedstrijd. Eline had de gehele wedstrijd het zicht op haar rivale, maar kwam als 2e meisje over de finish. Janine had het zwaar, maar kwam knap als 5e meisje binnen.

In cat. 2 reden Pepijn en Pim, zij kwamen op een mooie 4e en 6e plek over de finish.

In cat. 3 zou Daan van start gaan, hij had zich hier erg op verheugd. Een wedstrijd bij opa en oma in de achtertuin. Maar helaas door ziekte moest hij zich afmelden, volgend jaar beter!

In cat. 4 reed Luca een sterke wedstrijd, helaas kwam hij net te kort voor een podiumplek, maar toch een knappe 4e plek.

In cat. 5 finishte Lieke op haar vertrouwde 2e plek, maar we zien telkens dat ze dichter naar de nummer 1 kruipt, over 5 maanden knalt ze er vast overheen. Kyan voelde zich prima op dit parcours en eindigde als 7e jongen, Sem kwam als 10e jongen over de finish. gevolgd door Sven die 12e jongen is geworden.

In cat. 6 stonden maar liefst 50 renners aan de start. Milan eindigde als 12e, Robin 11e (4e meisje), Nick 26e en Micha 31e.

In Sittard stonden op een super indrukwekkend parcours waar ook 11 jeugdrenners van de WSV Emmen alles hebben gegeven op dit zware en technische parcours.

In cat. 1 reed alleen Janine en zij kwam op een mooie 4e plek over de finish.

In cat. 2 reed Pepijn lange tijd voor de winst, maar moest in de laatste ronde genoegen nemen met een 4e plek.

In cat. 3 streed Rafael lang voor de prijzen, maar kwam uiteindelijk als 5e over de finish. Daan had wat pech onderweg en kwam als 18e jongen over de finish.

In cat. 5 wederom een 2e plek voor Lieke, Sem eindigde op een 8e en Sven op een 9e plek.

In cat. 6 ging het mis voor Milan, die in de laatste ronde na een harde botsing met een boom de wedstrijd moest staken. Robin werd hier 3e meisje, Nick kwam als 22e en Micha als 24e over de finish.

we hebben veel mooie prestaties gezien in deze meivakantie, aankomende zaterdag reizen we af naar Arkel of Kampen en zullen daar de trots van de WSV Emmen wederom verdedigen, met hele mooie prestaties, daar zijn wij zeker van!

Kijk voor meer foto’s op onze Facebookpagina.