Mooie prestatie bij de jeugd in Oss en Staphorst

Vandaag was het zover, de 8e ljc in Oss. De Mco challenge.

Op een motorcross circuit was het parcours uitgezet, niet heel uitdagend, maar wel loodzwaar.

In cat.1 waren het Vince Elzinga en Eline Scheve die er met het goud vandoor gingen.

Janine Barkhuis lag lang 2e, maar moest die positie in de laatste ronde afstaan.. Een hele mooie 3e plaats was haar resultaat!

In cat.2 behaalde Pepijn Kuipers de 4e plaats. Super gereden kerel!

In cat.3 werd Daan Zinger 4e na een uitstekende race. Super knap!

Toen was het tijd voor Luca Elzinga in cat.4. De 6e plek was voor hem na een spannende strijd.

In cat.5 was het Lieke Capelle die de wedstrijd domineerde. Zeer imposant reed ze naar de 1e positie! Kyan Scheve reed een zeer goede wedstrijd. Een keurige 12e plek in dit sterke veld is echt netjes.

Sven Ravesteyn eindige als 14e en Sem kuipers behaalde de 15e plaats.

Daarna was het tijd voor Cat. 6.

Milan van der Zee werd 11e, Nick Snippe 17e en helaas een uitvalbeurt voor Robin Supèr.

In cat 7 behaalde Thijs-Anne Nanninga de 23e plek.

Volgende week is de volgende LJC in Bergschenhoek.

Schrijf je tijdig in.. deze wedstrijd moesten diverse rijders achteraan starten wegens na inschrijvingen!!

Vandaag begon ook de MTB-streetrace competitie in Staphorst.

Op een leuk parcours in een winderig Staphorst stonden 8 jeugdrenners van de WSV Emmen aan de start. Als 1e ging Thirza Prins van start in de kabouterklasse, haar eerste race en meteen op het podium. Ze eindigde op de derde plek.

Bij de 8-10 jarigen gingen de prijzen naar Joëlla Levinga en Rafaél Horsman, zij kwamen uiteindelijk als eerste over de finish. Pim de Vries kwam als 5e jongen over de finish en Valerie Horsman reed een sterke wedstrijd en eindigde als 4e meisje net naast het podium, maar wat zat ze te genieten op haar fiets.

Joren Pijpker en Maud de Vries herhaalde het kunstje bij de 11 en 12 jarigen. Ook zij gingen met goud naar huis.

Bij de 13 en 14 jarigen streed Micha Prins lang voor de derde plek, maar hij moest uiteindelijk genoegen nemen met een 4e plek.

Als laatste was Willem-Jan Belt aan de beurt, hij reed een prima race en kwam als 3e over de finish.

Op naar de volgende MTB-streetrace op 19 juni in Nijeveen.