Mooie prestaties op 1e LJC-wedstrijd in Oldebroek

Vandaag stond de eerste LJC van 2024 op de planning.

We reisden af naar de rand van de Veluwe, ’t Loo Oldebroek, alwaar de ATB-vereniging Oldebroek weer een uitdagend parcours had neergelegd.

In categorie 1 startten Janine, Valerie en Jochem.

Voor de 2 laatstgenoemden was dit hun eerste LJC en zeker niet onverdienstelijk. Ondanks de minder goeie loting voor de start, knokten alle 3 zich goed naar voren.

Janine werd op ruime voorsprong eerste meisje. Na meerdere inhaalacties en een solide wedstrijd werd Valerie 3e bij de meisjes.

Blijkbaar had Jochem veel energie uit z’n bordje brinta gehaald ’s ochtends. Hij werd 5e in wedstrijd en 2e bij de jongens.

In categorie 2 was het de beurt aan Vince en Eline.

Ook hier was de loting niet heel gunstig. Vince startte vanaf de 3e startrij en Eline vanaf de 4e startrij.

Beiden zaten bij de start goed aan de buitenkant en konden al een aantal renners voorbij sprinten op het eerst rechte stuk.

Na de eerste ronde lag Vince al op een knappe 3e plek. Eline zat ook goed van voren in een groepje van 5 renners.

In de 3e ronde schoof Vince nog een plek op, knap gedaan.

Eline bleef doorfietsen maar belande een beetje in niemandsland gedurende de wedstrijd. Uiteindelijk finishte ze knap als 3e meisje.

Vince eindigde op goed 4 seconden achter nummer 1 en werd 2e bij de jongens.

In categorie 3 had Pim een gunstige loting. Hij mocht van start vanaf de 1e startrij.

Helaas ging het tijdens de wedstrijd bij de rockgarden even mis en kwam Pim ten val. Hij herpakte zich goed en werd uiteindelijk 7e in de wedstrijd en 5e bij de jongens.

Pepijn startte vanaf de 4e startrij. Ondanks dat Vince en Eline buitenom een goeie start hadden, kwam Pepijn buitenom in het gedrang en verloor direct een paar plekken.

Bij de eerste passage bij de rockgarden was het druk en moesten een aantal renners van de fiets af. Lopen kost tijd en wederom werden er plekken verloren.

Uiteindelijk werd Pim 5e en Pepijn 9e bij de jongens.

Voor de pauze hadden we nog 1 wedstrijd te gaan. In categorie 4 gingen Rafaél en Daan bij de jongens van start.

Bij de meisjes debuteerde Joëlla. Voor haar was het de eerste LJC-wedstrijd. Een beetje gespannen, maar wel erg veel zin aan haar eerste landelijke wedstrijd.

De loting was wederom niet heel gunstig, maar alle drie schoven mooi wat plekken op in dit grote deelnemersveld.

Er werd goed strijd geleverd. Bij de jongens werd Daan 13e en Rafaél 17e.

Ondanks de buikpijn werd Joëlla 9e bij de meisjes. Knap gedaan

In de middag stonden Joren, Luca en Maud in categorie 5 aan de start. Alle drie eindigden ze in de top 10. Maud kwam na een sterke race minimeters te kort in de eindsprint en eindigde als 6e meisje, Luca eindigde als 8e jongen met direct achter zich Joren als 9e jongen.

In categorie 6 knalde Lieke uit de startblokken, ze had de benen goed, dus kon de slecht functionerende vering haar niet weerhouden om als eerste meisje over de finish te komen. Kyan zag je volop genieten op het technische parcours. Hij eindigde dan ook knap op de 7e plek.

In categorie 7 had Micha de beste loting, hij stond vooraan, als derde snelde hij dan ook het parcours op, om te voorkomen dat hij zichzelf opblaasde moest hij iets gas terugnemen, maar herpakte zich goed en eindigde op de 15e plek. Voor Milan, Nick en Thijs was het een ware inhaalrace van achteruit. Milan deed dit het beste, hij eindigde als 9e, Nick kwam als 21e over de finish en Thijs moest helaas met fysieke klachten de wedstrijd staken.

De jeugdrenners van WSV Emmen hebben weer mooie prestaties neergezet. Op naar de volgende LJC 💪.