mooie prestaties op LJC Berlicum

Afgelopen zaterdag alweer de 3e LJC-wedstrijd van het seizoen in Berlicum.
Traditioneel de openingswedstrijd van het mtb seizoen.
Er stonden 15 jeugdrenners van de WSV Emmen aan de start.
In cat. 1 starten Vince en Janine.
Vince nam na de start direct de leiding in de wedstrijd en kwam met een ruime voorsprong als eerste over de streep.
Janine dit jaar uitkomend voor het offroad team van Alpha – Groots – Barkhuis reed een sterke wedstrijd eindigde als 3e meisje.
In cat 2. stonden deze week Pepijn en Pim weer aan de start. Vanaf de 3e en 4e startrij en op inhalen aangewezen. Pepijn reed naar de 4e plaats en Pim daarachter op P6.
In cat. 3 starte RafaƩl vanaf de 2e startrij. Een goede start de hele wedstrijd attent van voren gestreden. Hij reed met een lange sprint overtuigend naar de winst.
In cat. 4 startten Joren, Luca en Maud.
Joren en Luca vanaf de 2e startrij, Maud achterin vanaf de 6e startrij. Joren en Luca zaten na de start direct van voren, Maud was in het gedrang op inhalen aangewezen.
Alledrie streden ze voor een goede klassering. Joren P6, Luca P7 en Maud reed bij de meiden naar een mooie 6e plaats.
In categorie 5 startten Lieke en Sven. Lieke reed een sterke race van start tot finish, zij kwam als 2e meisje en 4e algemeen over de finish. Hetzelfde gold voor Sven ook hij zette een goede prestatie neer en volgde kort op Lieke als 5e jongen.
In categorie 6 stonden Robin, Milan, Nick en Micha aan de start. Milan mocht eindelijk een goede startpositie innemen. Vanaf het start tot finish maakte hij de race hard en vormde in de laatste 2 rondes een serieuze bedreiging voor de koploper van de wedstrijd. Bij de bel voor de laatste ronde had hij de koploper bijgehaald en demarreerde meteen. Het lukte hem niet om bij de koploper weg te rijden en die kon profiteren, maar de 2e plek is dik verdiend.
Robin reed ook een sterke wedstrijd, ook zij kwam als 2e meisje over de finish. Nick moest helemaal achteraan starten, maar reed mooi naar voren, hij eindigde als 19e jongen in dit sterke deelnemersveld. Micha kwam bij de start in het gedrang en had halverwege de wedstrijd de ketting eraf. Wederom balen dus, hij is als 27e jongen gefinished.
In categorie 7 reed Thijs Anne een prima wedstrijd, hij kwam als 21e over de streep.
We hebben van alle renners gezien dat ze alles hebben gegeven. Wij zijn super trots jullie!
De volgende LJC is 8 april in Oldenzaal.