Mooie prestaties tijdens 9e LJC

Vandaag alweer de 9e LJC-wedstrijd van het seizoen Cube stores in Bergschenhoek. Een lange en technische ronde met vele hoogtemeters. Er stonden namens de WSV Emmen 14 jeugdrenners aan de start.

In cat. 1 starte Vince.

Hij kwam al direct in de startklim aan de leiding in de wedstrijd. En bouwde zijn voorsprong per ronde verder uit. Hij kwam met een ruime voorsprong als eerste over de streep.

In cat 2. starten Pepijn en Pim. Na de startklim zaten beide goed voorin de wedstrijd. Pim kwam als eerste jongen door in de afdaling, hij reed uiteindelijk in een sterke wedstrijd naar een 2e plaats. Pepijn reed kort daarachter naar een verdienstelijke 3e plaats.

In cat. 3 starte Rafaél.

Rafaél had een goede start, na de startklim direct op kop de afdaling in en de hele wedstrijd aan de leiding. Hij reed overtuigend zijn rondjes voor de winst.

In cat. 4 startten Joren, Luca & Maud.

Joren en Luca zaten na de start goed van voren mee. Allebei streden ze weer voor een goede klassering. Beide reden een nette top 10 klassering, Joren P7, Luca P9.

Maud reed een zeer sterke wedstrijd, maar kwam met een mooie 4e plaats toch net te kort voor het podium bij de meisjes.

In cat. 5 starten Lieke en Sven.

Lieke gaf voor de wedstrijd aan vol voor de winst bij de meisjes te gaan. Ze had een goede start en kon lang mee met de eerste 3 jongens, waardoor ze keurig als eerste meisje finishte. Sven reed ook een zeer sterke wedstrijd en finishte keurig in de top top 10 als 9e jongen.

In cat. 6 deden vier renners van de WSV Emmen mee. Milan kwam als 8e, Robin als 20e en 4e meisje, Nick als 29e en Micha als 31e over de finish.

Thijs Anne eindigde bij cat. 7 als 24e.

We hebben van alle renners gezien dat ze alles hebben gegeven. Wij zijn super trots jullie!

De volgende LJC is 24 juni in Wijchen.

Maar op 3 juni staat eerst de 2e ICW MTB Zomercup wedstrijd in Trimunt op de kalender.

check onze facebookpagina voor meer foto’s.

WSV Emmen Jeugd | Emmen | Facebook