Mooie resultaten in koud Gorredijk

In Gorredijk werd vandaag de 8e airolube icw wintercompetitie georganiseerd door wsv Grutsk op Fryslan – Houttec cycling team.
Er werd een leuk parcours opgezet door de mannen aldaar, helaas was er geen catering aanwezig.

Het was vanmorgen heel erg koud. -7 gaf de thermometer aan..
Heel veel deelnemers hadden hier veel last van.. koude vingers en tenen..

Om 10.00 uur startte de mtb jeugd 8 jaar.
Vince Elsinga werd 1e bij de jongens en Eline Scheve 3e na een spannende sprint met de nr 2.
Tegelijkertijd reed ook de jeugd mtb 9-10 jaar. Pim de Vries reed een dijk van een wedstrijd en finishte 2e bij de jongens. Op de 5e plaats Pepijn Kuipers.

Om 11.00 uur waren de mtb 11-12 jaar aan de beurt.
Wederom een mooi blauw podium met op de 1e plaats Luca Elsinga gevolgd door Joren Pijpker op de 2e plaats. 3e plek was voor Sem Kuipers. Kyan Scheve eindigde op de 7e plek.
Bij de meiden eindigde na een spannende eindsprint, maud de Vries op een mooie 2e plaats. Super sterk gereden hoor.
Bij de jeugd 13-14 jaar was het Thijs Potters, die net naast het podium eindigde op een knappe 4e plek. 7e plaats was voor Micha Prins. 11e was Teun Frieling. 14e werd Nick Snippe met wederom de nodige pech.. dankzij de hulp van omstanders, kom hij alsnog zijn wedstrijd finishen.
Bij veld 13-14 jaar haalde Milan van der Zee het hoogst haalbare, na een heerlijk inhaalactie!!

Bij de mtb nieuwelingen reed Ivar Hengeveld knap naar de 2e plek.
En veld nieuwelingen werd opnieuw gedomineerd door Willem-Jan Belt. Meer dan 4 minuten op de nr 2.

Fleur ter Braak werd 2e bij de mtb junior/nieuwelingen 19jaar en ouder.
Anniek Zwiers 2e bij veld junior/nieuwelingen 19jaar en ouder.

Mtb heren tot 39 jaar Jarno van Dijken 17e.
Bij veld heren tot 39 jaar eindigde Mart Vos als 4e.

RafaƩl Horsman reed vandaag in Oploo een jeugdcross. Ondanks materiaalproblemen, toch een mooie 3e plek na een goede race.

Hopelijk bij de volgende wedstrijd op 31 december in de Wilp iets betere temperaturen.. See U there!!

Check onze facebookpagina voor meer foto’s.