Mooie resultaten van onze jeugd op de weg

Vandaag zijn 3 renners van WSV Emmen naar Hoogeveen vertrokken om deel te nemen aan de Intersport Jan Bols jeugdronde.

Pepijn reed vandaag zijn eerste wegkoers in categorie 2. Hij nam vanaf de start de leiding in het peloton en ging aan kop in de koers. Het peloton werd al snel uitgedund tot een kleine kopgroep van 4 renners. Rond ronde 5 moest Pepijn lossen uit de kopgroep, maar hij wist dit snel te herstellen en sloot weer aan bij de kopgroep. In een zinderende sprint kwam Pepijn als 2e jongen over de finish. Een knappe prestatie voor zijn eerste wedstrijd op de weg.

In categorie 3 was het de beurt aan Rafael. Hij nam vanaf de start het initiatief om de koers vanaf de eerste ronde hard te maken. De kopgroep bestond nog uit slechts 4 renners na 8 rondes. Er werd goed samengewerkt in de kopgroep om de voorsprong op de rest groter te maken. In de eindsprint kwam Rafael als 3e jongen over de finish.

Joren kwam voor WSV Emmen aan de start in categorie 4. Bij de start van de wedstrijd nam Joren direct de leiding. Aan het eind van de eerste ronde positioneerde hij zich op de derde plek in het peloton. Vanaf die plek liet hij niemand ontsnappen en samen met de dames van de Stormvogels Veendam maakte hij de koers hard. Het peloton werd verder uitgedund. In de eindsprint kwam Joren als derde over de finish.

De WSV Emmen kan trots zijn op de prestaties van deze mannen in Hoogeveen. We hopen dat er tijdens de paasraces nog meer renners van de WSV Emmen aan de start zullen staan!