Nationale jeugdveldrit Almelo

Inmiddels is het CX seizoen in volle gang geschoten en mochten onze jeugdleden zich melden in Almelo.

Na het weer van afgelopen tijd en de wedstrijd gisteren bij AWV de Zwaluwen lag er een uitdagend parcours te wachten. Glibberen en glijden over het parcours waarbij de afwisseling tussen fietsen en lopen regelmatig aan de orde kwam.

In catergorie 1 stonden Janine Barkhuis en Valerie Horsman aan de start. Beide alert en zin in de race. Janine reed een lange tijd op de 2e plek maar kon in de laatste ronde de koppositie overnemen en ging er met de winst vandoor. Valerie reed steady van plek 4 naar 3. Goed gereden kanjers.

In catergorie 2 stond Vince Elsinga aan de start. Zoals hij bekend staat met een flitsende start. Voor hem vandaag een zware wedstrijd waarbij Vince mocht afsluiten met een 3e plek bij de heren.

Bij categorie 4 stonden Daan Zinger en Rafaél Horsman klaar voor de strijd. Rafaél startte vanaf de tweede rijde, geen kopstart, maar eenmaal op stoom, dansend op de pedalen niet meer te achterhalen. Hij mocht daarmee beslag leggen op de 1e plek. Daan reed sterk en degelijk, hij wist stukje bij beetje plekjes op te schuiven en finishte supergoed als 4e jongen.

Na het verleggen van het parcours was het de tijd voor categorie 5 waar Luca Elsinga aan de start verscheen voor de WSV. Na een goede start samen met het eerste meisje weg kunnen fietsen om samen de strijd voor de winst aan te gaan. Hier moest hij genoegen nemen met P2 overall maar wel een sterke winst bij de jongens.

Categorie 6 mocht zich aandienen waarvoor Lieke Capelle aan de start verscheen. Vanuit het middenveld moeten starten en zich na een mooie wedstrijd naar voren weten te fietsen om uiteindelijk als 2e meisje te finishen.

Ook vandaag weer mooie uitslagen in de nationale jeugdveldrit wedstrijden voor en door de WSV Emmen jeugd. Ga zo door allemaal!