Nightride 2023 een spetterend succes

Op vrijdag 23 december 2023 was het dan zover, onze wereldberoemde Night-ride werd gereden. Rond 18:00 uur begonnen de mensen binnen te druppelen. En wat bleek, de sfeer zat er meteen goed in! De ouders deden zich tegoed aan de soesjes en een warme kop koffie en de kinderen begonnen gelijk mooie kunstwerken te maken van de breeklichtjes die we op tafel hadden gedrapeerd. De helmen werden volgebouwd, armbanden en kettingen werden gemaakt, we zagen het later allemaal voorbij komen in het donkere bos.
Het programma begon met een woordje van Patrick die de topverdieners van de nationale clubactie een podium gaf. Vervolgens werden de kinderen gehuldigd die een podiumplek als eindresultaat hebben gereden tijdens een van de competities waarin we actief zijn geweest dit jaar. Voor zowel de topverdieners van de clubactie en de verdiende podiumplaatsen in een van de competities waren er mooi gevulde bidons van onze sponsor Bikes4you.
Bijna konden we op de fiets, maar er was nog een prijs te vergeven. Namelijk die van de mooist verlichte fiets! Alies was onze gastjury en die voorzag een probleem. Er waren namelijk twee identieke fietsen en ook nog eens broer en zus! Wat nu? Snel schakelen van Alies resulteerde in maar liefst twee hoofdprijzen. De winnaars waren Maud en Pim, ze kregen een echte WSV muts cadeau.
En dan nu? Naar buiten en fietsen! Maar eerst werden er nog meer cadeautjes uitgedeeld! Iedereen kreeg met het naar buiten gaan een met ranja gevulde bidon met een buf van Bioracer. Eenmaal buiten verdeelden we de groepen in drieën. Jarno nam de oudste jeugd mee terwijl Fleur, René en Pieter de tweede groep meenam en Gert de kleine bikkels (wat waren jullie stoer!)
Als er een minpuntje aan deze avond was, dan was het wel de regen. Het was ouderwets modderploegen. Super tof dat we de kinderen daar niet over hoorden klagen! In bontgezelschap gingen we velverlicht van start en deden eerst een rondje over ons inrijd veld. Op deze manier konden de ouders genieten van mooi verlichte fietsen. Eenmaal in het bos werd het spannend. Het bos ziet er in het donker heel anders uit. Glibberend en glijdend hebben we ons baan gemaakt over de singletracks. Wat een gaaf gezicht was dat!
Terwijl de kinderen op de fiets zaten te genieten van de gezelligheid, regen en modder (en natuurlijk de mooie lampjes) gingen de vrijwilligers (Jan, Alies en Janet) aan de slag om de chocolademelk met slagroom en de oliebollen klaar te zetten.
Na zo’n 17 kilometer gefietst te hebben waren de kinderen moe maar voldaan weer terug. Iedereen kon zich lekker opwarmen aan een beker warme chocolademelk met een oliebol. Er werd nog even nagepraat door de kinderen en wederom waren de breeklichtjes in trek.
We kijken met een goed gevoel terug op onze wereldberoemde Night-ride! Iedereen fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling. We hopen jullie volgend jaar weer in goede gezondheid terug te zien.