NK Tijdrijden in Emmen, foto’s en verslag !!

Eindelijk weer wat wedstrijd-reuring op de Meerdijk. Het NK tijdrijden werd gisteren verreden en daarbij ging de route o.a. over de onlangs geopende “Muur van Emmen” en over onze vernieuwde wielerbaan. En eindelijk kon ook clubfotograaf Fred Haikens weer met de camera op pad. Dank voor de foto’s en het verslag Fred !!

NK Tijdrijden Emmen

Het lijkt er nu toch echt op, dat het wegseizoen in Nederland na negen maanden weer “open” gaat. Afgezien van de trainingsritten, die zich in alle stilte afspelen, beleefden we op woensdag 16 juni alvast een voorproefje met het NK tijdrijden in Emmen (en directe omgeving). De organisatie was als vanouds weer in de vertrouwde handen van Wim Jansen Events.

’t Was nog niet, zoals we dat gewend zijn. Bij de start/finish op de Meerdijk waren slechts enkele mensen welkom en die moesten dan bovendien ook nog een mondkapje dragen. Dus kozen we eieren voor ons geld en togen naar de Emmer Ondereinden aan de voet van de nieuw aangelegde Muur van Emmen. Daar aangekomen kostte het flink wat moeite om de verkeersregelaar ervan te overtuigen, dat we niet “zo maar” kwamen, maar met een hoger doel, namelijk het maken van foto’s voor de website.

Dat moet je dan natuurlijk ook waarmaken. Vandaar dat we de hele dag in de schaduw van de bomen langs de Groene Dijk hebben doorgebracht met de camera in de aanslag. “Wel dichtbij blijven en niet gaan lopen”, had de verkeersregelaar als opdracht meegegeven met als logisch gevolg, dat de foto’s eigenlijk allemaal een beetje op elkaar lijken.

Op de deelnemerslijst stond ook de naam van Sterre Jonkers, die bij de dames de eer van WSV Emmen verdedigde. Sterre eindigde uiteindelijk als 42e. Lieke Nooijen, die dit jaar bij het team van Parkhotel ervaring opdoet in het internationale circuit, kwam uitstekend voor de dag met een fraaie 13e plek. Arianna Pruisscher, ook een oud-WSV’er werd 24e. Net als Lieke heeft ook Arianna al diverse wedstrijden in de benen, met  mooie resultaten: 2e in Schellebelle, 8e in de GP Eco-Struct (ook in Schellebelle), 10e in de Flanders Diamond Tour, 15e in Dwars door de Westhoek en 21e in de Omloop van de Westhoek.

Bij de beloften zagen we ex-WSV’er Leon Ellermann in actie. Bij Leon speelt ongetwijfeld het gebrek aan wedstrijdritme een negatieve rol, want we schatten zijn capaciteiten hoger in dan de 46e plaats waar hij uiteindelijk op belandde.

De laatste ex-clubgenoot, die in actie kwam was Elmar Reinders. Elmar rijdt dit seizoen in het (lelijke) shirt van de Deense ploeg Riwal. Net als in andere jaren krijgen we hem al heel vaak in beeld te zien, wanneer er in de koers een vroege ontsnapping op touw wordt gezet. De tijdrit, die Elmar in zijn vroegere woonplaats Emmen afleverde was ook prima. Hij kwam slechts 10 seconden tekort voor een podiumplaats en werd 6e. De strijd om de titel werd een aangelegenheid tussen Dumoulin en Langeveld, die elkaar lange tijd heel weinig toegaven. Dus: na hun passage snel huiswaarts om de afloop te kunnen zien op Podium TV en toen bleek, dat Tom toch nog ruimschoots gewonnen had.

De belangrijkste uitslagen op een rijtje:

Vrouwen

1 Anna v.d. Breggen

2 Ellen van Dijk

3 Lucinda Brand

8 Loes Adegeest (beste clubrenster)

13 Lieke Nooijen

24 Arianna Pruisscher

Beloften

1 Mick van Dijke

2 Tim van Dijke

3 Marijn v.d. Berg