Quinten Vos naar nieuwe zege in 5e Bikes4You populaires

De 5e rit van de Bikes4you-populaires bracht 35 renners aan de start en dat zag er een stuk beter uit dan de vorige week. Maar dat was dan ook het enige pluspunt, want de weersomstandigheden waren nauwelijks beter. Het lijkt erop, alsof de dinsdag is gebombardeerd tot de slechtste dag van de week. Zelfs wanneer het overdag redelijk goed is, zul je steevast zien, dat het uitgerekend om 7 uur ’s avonds gaat regenen. Dat was ook nu het geval en dat leverde niet alleen smerige gezichten op (niet goed voor de foto’s), maar ook een heleboel lekke banden.

Qua weer kun je nu beter op Gran Canaria vertoeven, zoals de trouwe supporters van Arjen van Putten. Arjen moest het dus helemaal zelf doen, en dat ging hem uitstekend af. Hij verstevigde zelfs zijn leidende positie in het klassement door als 2e te finishen achter sprintwinnaar Quinten Vos.

Jacky Lotterman was ook weer “in zijn normale doen”. Na zijn valpartij in Brakel reed hij eerst een tijdje op een geleende fiets, maar nu zagen we hem voor het eerst op zijn nieuwe. Een Canyon, geleverd door Gert Hollemans. Gert levert alleen goede spullen en dat was meteen te zien aan de manier waarop Jacky met de wedstrijd bezig was. ’t Ging weer als vanouds.

Onder de deelnemers bevonden zich deze keer een paar, die we niet zo vaak meer zien: Lieke Nooijen, Huub Deelstra, Iris Offerein en Steven Willemsen. Lieke, die is opgegroeid bij WSV Emmen, heeft kortgeleden een podiumplek (3e) behaald in Leiedal-Koerse. De volgende week gaat ze de 6-daagse Ronde van Thüringen rijden.

Ook Jayden Dekker en Sander Hummel oefenden voor een belangrijk evenement, want zondag staat voor hen het NK op het programma in het Noord-Drentse Zeijen. Het ziet er naar uit, dat we wat moois kunnen verwachten van deze beide heren, want vooral Jayden liet weer een uitstekende indruk achter.

En dan was er ook nog een herintreder: Lars Kranenborg, die na een afwezigheid van 10 maanden de conclusie heeft getrokken, dat hij toch niet helemaal zonder de fiets verder kan. Langzaam wil hij weer proberen terug te keren naar zijn oude niveau. Succes, Lars !

Misschien is dat ook wel de aangewezen weg voor Joost Freriks, die samen met zijn broer Tim aanwezig was als toeschouwer, vooral om zijn collega Wilfred Tiemes aan te moedigen. Een andere toeschouwer was Tijmen Eising, terug uit Denemarken waar hij het afgelopen weekend heeft deelgenomen aan twee UCI-koersen. Broer Herm daarentegen ontbrak op het appèl net als Jeff Vermeulen en Thijmen Paardekooper.

Na een natte start kwam de wedstrijd op gang met een eerste speldenprik van Lieke Nooijen en Steven Willemsen, die gedurende de hele koers stevig in de aanval is geweest. Het duurde niet lang of we konden het eerste slachtoffer van het lekke banden-festival noteren: Jimmy Meijer. Er zouden nog velen volgen. Ondertussen bleef Steven Willemsen de aandacht vragen met zijn aanvalslust en ging Arjen van Putten op pad met Lieke Nooijen. ’t Werd allemaal niks en ook de bescheiden poging van Elmar Bischop strandde. Het verst kwamen Jacky Lotterman en Steven Willemsen, die in het laatste kwartier een serieuze voorsprong namen. Rondenlang bleven zij koplopers, maar ook dit tweetal redde het niet ten opzichte van een jagend peloton waar de sterke tijdrijder Huub Deelstra veelal de zweep hanteerde.

Zo kwam het toch weer tot een massa-sprint. Nou ja, massa …… er was maar één die dit kon winnen en dat was Quinten Vos. Speaker Arjan Freriks kondigde het al van ver aan: “ ’t Is klaar ! ” en zo was het, want niemand kwam ook maar enigszins in de buurt. Arjen van Putten deed goede zaken met de 2e plaats en Steven Willemsen legde netjes beslag op de 3e stek. En toen ……, begon de zon te schijnen.

De top 10: (alleen met transponder)

1 Quinten Vos, Emmen

2 Arjen van Putten, Emmen