Rafael Horsman NEDERLANDS KAMPIOEN MTB

Dit weekend grote successen voor WSV Emmen op het NK MTB jeugd.
De jeugdrenners van WSV Emmen hebben gisteren mooie prestaties afgeleverd, al lag glad hout grotere successen voor sommige renners in de weg.
In cat.1 nam Pepijn Kuipers halverwege de wedstrijd de leiding en was duidelijk op weg om kampioen te worden, helaas lag een grote, natte boomstronk hem in de weg in de laatste ronde. Hij viel en kwam net als 2e over de finish. Dat was even flink balen. Maar hij ging wel met een zilveren medaille met een goud randje naar huis. Zelfs de speaker was onder de indruk van Pepijn zijn mooie prestatie.
In cat.2 reed Rafaél Horsman een zenuwslopende, maar mooie wedstrijd. Hij wist in een werkelijk schitterende eindsprint zijn concurrenten voor te blijven.
Rafaél is NEDERLANDS KAMPIOEN en mag het tricolore het komend jaar met trots dragen.
In cat.3 ging Maud de Vries van start. Ze reed een sterke wedstrijd, helaas viel hard ze over een gladde boomstam, toch stapte ze weer op de fiets en kwam ze als 5e over de finish. Joren Pijpker reed van achteruit het veld goed naar voren en eindigde ook als 5e, Luca knokte zich eveneens naar voren, samen met Joren waren ze in een hevige strijd verwikkeld. Maar hij moest door dezelfde gladde boomstam als Maud uiteindelijk genoegen nemen met een 7e plek.
In cat.4 liet Lieke Capelle na een mindere start het koppie niet hangen en reed een dijk van een wedstrijd. Helaas kon ze door een kleine valpartij de aansluiting met de kop net niet meer maken, ze eindigde wel op het podium met een bronzen medaille.
Sven Ravesteyn was wel vanaf de start goed weg, hij kon goed uit de voeten op dit mooie parcours en eindigde super goed op een 6e plek.
Age Menzen startte goed van achteruit het veld, hij reed heel sterk naar voren. Dit leverde hem een schitterende 7e plek op.
Sem Kuipers en Kyan Scheve startte ook achterin het veld, zij kwamen aan het begin van de wedstrijd helaas in het drang te zitten. Toch reden ze een mooie 16e en 20e plek.
Zo was het ieder moment van de ochtend smullen geblazen en peentjes zweten voor alle ouders, toeschouwers en trainers van de WSV Emmen.
Dit was in de middag niet anders.
In cat.5 mocht Robin Supér pas om 15.30 start, gezamenlijk met de meiden van cat.6. Met vijf meiden maakten ze er een spannende wedstrijd van. Maar toen de nummers 1 en 2 van cat.5 er vandoor gingen zat Robin vast achter de nummers 1 en 2 van cat.6. Ze kwam toch verdienstelijk als 3e over de finish en mocht onze 2e bronzen medaille ophalen op het podium.
Milan van der Zee had een prima start en pakte direct een mooie plek voorin het veld, deze stond hij niet meer af en eindigde op een verdienstelijke 5e plek.
Micha Prins startte goed van achteruit het veld en heeft heel wat renners de hielen laten zien. Hij kwam als 11e over de finish, net buiten de top 10 in dit sterke veld met renners.
Nick Snippe had weinig geluk bij de start en kwam in het gedrang, voor hem was daardoor een 22e plek het hoogst haalbare.
In cat.7 mocht Willem-Jan Belt het in z’n eentje opnemen tegen een muur van 5 Bar End renners. Deze uitdaging ging hij graag aan. Hij liet zien dat hij thuis hoort op het podium door in een schitterende race drie van de vijf renners in te halen. De nummers 1 en 2 waren toen inmiddels al gevlogen, want die hadden ruim baan. Deze geweldige prestatie van Willem-Jan leverde de 3e bronzen medaille van de dag voor de WSV Emmen op.
Zo heeft WSV Emmen duidelijk haar visitekaartje afgeleverd. We hebben allemaal samen hard getraind om deze prestaties mogelijk te maken. Ook alle renners die niet mee hebben gedaan aan het NK hebben hier een steentje aan bij gedragen.
Rafaél draagt het komende jaar het rood-wit-blauw namens de WSV Emmen met trots.
Wij trainers zijn trots op alle prestaties die gisteren zijn geleverd.