Successen tijdens warm LJC in Assen

Het was een warme dag! Temperaturen liepen op tot 35 graden. Gelukkig was er een enigszins verkoelende wind!
In de schaduw werd er gewacht voordat de wedstrijdopstelling begon.
Aan de start van categorie 1 stonden Janine Barkhuis, Eline Scheve en Vince Elsinga. Na een drie ronden durende wedstrijd wist Vince de winst te pakken bij de jongens. Eline ging er met de winst vandoor bij de meiden. Janine finishte als 3e meisje! Kanjers!

In catergorie 2 stonden Pepijn Kuipers en Pim de Vries aan de start. Beide hadden een mooie start! Het veld bleef redelijk gesloten waardoor het tot het einde spannend bleef. Pepijn finishte als 3e jongen en Pim viel net buiten het podium met een knappe 4e plek!

Categorie 3 startte met Rafaël Horsman en Daan Zinger voor WSV Emmen. Rafaël had een sterke start maar wist dit helaas niet vast te houden. De warmte begon bij deze categorie parten te spelen. Daan wist zijn ritme te vinden en finishte als 4e jongen. Rafaël moest vandaag genoegen nemen met de 10e plek.

Voor de middagpauze mocht categorie 4 nog aan de bak. Her en der op het parcours stonden ouders voor verkoeling en drinken was geen overbodige luxe was. Maud de Vries, Joren Pijpker en Luca Elsinga mochten hier hun kunsten vertonen. Alle drie scherp tijdens de start waarbij Luca zich voorin wist te positioneren met achter hem Joren. Maud wist vrij snel haar plekje te veroveren in de wedstrijd en finishte sterk als 2e! Joren reed een mooie wedstrijd en reed consistent naar een 6e plek. Luca kon zich mengen in de strijd om plek 1-2-3 en finishte als derde waarbij hij het zilver greep bij de jongens.

Na de middagpauze steeg de temperatuur nog een paar graden…
Het was zoeken naar een schaduwplek en koel blijven.
Het parcours kreeg er nog een paar stevige beklimmingen bij en cat. 5 maakte zich op voor de start.

Lieke, Sem, Sven en Kyan stonden aan de start. Lieke had een mooie start, maar voelde dat ze niet echt de benen had, ze eindigde wel mooi als 2e meisje. Sem reed een super solide race. Hij schoof elke ronde mooi op, de laatste ronde had hij bijna de aansluiting bij de renner op plek 3, helaas lukte het hem net niet deze renner in te halen. Maar een knappe 4e plek is een prima prestatie. Voor Sven en Kyan was de hitte en het klimmen een minder succesvolle combinatie. Zij kwamen als 9e en 10e over de finish.

In cat. 6 moest ook Micha passen, hij werd 20e. Milan en Robin deden het beter en eindigden als 4e jongen en 2e meisje.

In cat 7 sloot Thijs Anne deze warme dag af met een 15e plek.

Voor meer foto’s check onze Facebookpagina