Tamar Dronkert winnaar TT 29 april 2022

Traditioneel werd er op de laatste donderdag van de maand weer de tijdrit verreden voor jeugd, nieuwelingen en junioren. Dit keer ging Tamar Dronkert er met de wisselbeker van door.

Tamar van harte gefeliciteerd.

Helaas was de opkomst bij de tijdrit dit keer erg laag. Mede veroorzaakt doordat veel jeugdleden met vakantie waren en een aantal afzeggingen door het drukke wedstrijd programma van afgelopen week. Maar dat mocht de pret niet drukken voor de renners die wel aan de start verschenen.

Veel renners moesten een eerste tijd neerzetten omdat ze nu uitkomen in een andere categorie. Bij de jeugd was Tamar Dronkert(cat.6) de enige die haar persoonlijke tijd kon verbeteren over drie ronden. De rest van de jeugdleden moesten allemaal een eerste tijd neerzetten en deden om deze reden niet mee om de winst van de wisselbokaal. Ondanks dat Tamar haar pr niet heeft kunnen verbeteren, was ze wel de snelste van de jeugdleden. Bij geen verbetering van de pr wordt er namelijk gekeken wie de snelste tijd heeft. Joänna Wijnands(cat.5) moest voor het eerst drie ronden afleggen en zette een mooie eerste tijd neer.

Na de jeugdrenners mochten de nieuwelingen, junioren en de renners van ID cycling beginnen aan een tijdrit over 6 ronden. Voor de meeste renners (Liam Haan, Rowan Hiemstra, Stefan Croes en Thijs Booij) was het de eerste keer dat ze 6 ronden af moesten leggen als 1e jaars nieuweling. Ook voor Mart Vos(2e jaars Junior) was  het de uitdaging om een tijd neer te zetten na lange afwezigheid bij een tijdrit. Sander Hummel , Nederlands kampioen tijdrijden 2021(ID cycling 19+), was de enige in het rijtje die al eens een tijd neer had gezet over 6 ronden, maar slaagde er niet in om zijn pr te verbeteren.

Al met al een mooi start van het tijdrit seizoen 2022 op de weg. Hopelijk staan er op de volgende tijdrit iets meer renners aan de start.