Thijmen Paardekooper het snelste op de Meerdijk tijdens Bikes4you populaires

Na een week onderbreking in verband met de districtskampioenschappen, werden de Bikes4you-populaires op dinsdag 6 juni weer voortgezet. Het was de 7e rit, die (eindelijk) onder optimale weersomstandigheden kon worden gereden. Droog, zonnig en een aangename temperatuur.

Aangekomen in het clubgebouw, konden we meteen genieten van een mooi uitzicht dankzij mevrouw Zwiers, die zojuist de ramen had gewassen.

Het mooie weer lokte 45 deelnemers naar de Meerdijk, waarvan de meesten behoorden tot de vaste groep. HWV Hardenberg was deze keer “hofleverancier” met maar liefst 9 renners.

Uit Duitsland waren vader en zoon Harter gekomen. Een week geleden nog waren ze succesvol in de tweedaagse Volksbank Giro van Köln-Longerich, waarin Luca 6e en 3e werd en vader Sven 3e bij de Masters. Sven deed in het verleden vaak mee aan de criteriums in onze omgeving. Hij is van 1963, maar blaast zijn partijtje nog steeds voortreffelijk mee, zowel op de weg als in het veld. Eerder in dit seizoen stond hij ook al op het podium in Dormagen (2e) en in Osnabrück (3e).

Verder zagen we Petra Welmers uit Dronten weer eens terug op de deelnemerslijst. Petra is in Wageningen aan het afstuderen, maar heeft gelukkig ook nog tijd voor de wielersport.

En dan hadden we ook nog een heuse debutant op de populaires in de persoon van Antoine Quint. Antoine rijdt natuurlijk al verscheidene jaartjes mee (met veel succes), maar op de populaires hadden we hem tot dusver niet gesignaleerd. Nu ze bij de Peddelaars vanwege gebrek aan belangstelling zijn gestopt met de populaires, is hij uitgeweken naar de Meerdijk, net zoals zijn clubgenoten Matthijs Zweers, Erwin van Walsem.

Over de wedstrijd kunnen we eigenlijk kort zijn. Het tempo lag hoog en er waren veel kortdurende aanvallen, met in de hoofdrollen Thijmen Paardekooper, Luca Harter, Antoine Quint, Lars Alkema, Ruben Mensink en Sven Meis. Ook Stan Wijkel liet zich even zien. En Mart Vos was even mee in een groepje met Antoine Quint, Niek Dam en Arjen van Putten. Chris Jansen, Marco van Dijken en Thijmen Paardekooper kwamen aansluiten, maar het leidde niet tot een serieuze vlucht.

Integendeel, na de hergroepering viel het peloton compleet stil. Met nog twee ronden te gaan was dit de voorbode van een massa-sprint, die op naam kwam van Thijmen Paardekooper. Hij had er ook alle recht op. Luca Harter die zonder transponder reed, toonde aan, dat hij tot de beste sprinters behoort. Hij werd 2e, maar werd dus niet geklasseerd. Dat paste precies in het straatje van Quinten Vos (3e), die op die manier toch mooi 17 punten kon bijschrijven. Hij klopte Lars Alkema, terwijl Arjen van Putten (de tweede man in het klassement) niet meesprintte. Arjen is ziek geweest (luchtwegen) en is nu weer een beetje aan het opkrabbelen. Maar de vorm is nog niet weer terug.

De uitslag  (alleen met transponder):

1 Thijmen Paardekooper, Valthermond

2 Quinten Vos, Emmen

3 Lars Alkema, Gieten

4 René Mink, Raalte

5 Chris Jansen, Hardenberg

6 Marco van Dijken, Appingedam

7 Niek Dam, Lutten

8 Jacky Lotterman, Emmen

9 Sander Kroese, Mussel

10 Ruben Mensink, Hardenberg

Algemeen klassement