Thijs Booij winnaar eerste tijdrit veldseizoen Jeugd 2020/2021

Het was weer zo ver! De eerste tijdrit van het veldseizoen voor de jeugd is weer verreden op de laatste donderdag van de maand. De tijdrit wordt gereden over 2 ronden in een afgezet en verlicht parcours van WSV Emmen. Gelukkig kunnen we deze ‘wedstrijdjes’ binnen de vereniging nog steeds organiseren en is dit een mooie afwisseling in een veldseizoen waar voorlopig nog geen officiële wedstrijden zullen worden verreden.

Deze keer trok Thijs Booij aan het langste eind en ging er met de winst en de (nieuwe)wisselbokaal vandoor. Hij haalde 10 seconden van zijn beste tijd af net als Willem Jan Belt. Omdat Thijs en Willem Jan allebei dezelfde verbetering in tijd hebben genoteerd, is er gekeken naar de onderlinge verschillen van de afgelegde ronden. Thijs had een verschil van 1 seconde tussen beide ronden, daar waar Willem Jan Belt een verschil van 7 seconden liet zien. Willem Jan was uiteindelijk wel de snelste van alle jeugdrenners en komt al aardig dicht in de buurt van het baanrecord

Thijs van harte gefeliciteerd!

Naast Willem Jan en Thijs wist ook Joënna Wijnands haar tijd te verbeteren met 2 seconden. Germ Menzen en Tamar Dronkert wisten hun tijd van vorige jaar te evenaren. Ook de rest kwam aardig dicht in de buurt van hun eigen tijd en dat is best een hele prestatie. Het parcours was erg glibberig door de vele regen van de afgelopen periode en menig had moeite op de been te blijven.

Speciale aandacht ging er nog even uit naar Joël Dronkert. Hij kwam in de eerste ronde ten val en en werd in diezelfde ronde ook nog afgesneden in het heetst van de strijd. Maar Joël gaf niet op en voltooide de 2 ronden op karakter en met opgeheven hoofd. Respect Joël!

Voor Lobke Klein en Rafael Alberts was het hun eerste tijdrit en hebben een mooi scherpe tijd neer gezet.

De volgende tijdrit is op donderdag 26 november.