Thijs Booij winnaar maandelijkse tijdrit op de weg

We hebben er even op moeten wachten, maar de jeugdrenners mochten weer aan de start verschijnen op de maandelijkse tijdrit. Op het nieuw aangelegde parcours van WSV Emmen, met een bultje minder, streden de renners om de felbegeerde(nieuwe) wisselbeker. Wie rijdt verbeterd zijn/haar eigen beste tijd. Dit keer was het Thijs Booij die er met de wisselbeker vandoor ging met een persoonlijke verbetering van 35 seconden.

Thijs van harte gefeliciteerd!

Voor de meeste renners was het al weer een tijdje geleden om onder wedstrijdomstandigheden hun kunsten te vertonen. Het indelen en opbouwen van hun inspanning was voor een aantal lastig in te schatten en wisselde van een hele snelle eerste ronde voor de één tot een snelle laatste ronde voor de ander. Een aantal verbeterden hun tijd (Thijs, Maurits en Rowan) en een aantal moesten hun eerste tijd neerzetten omdat ze een extra rondje moesten (Germ, Tamar en Joël). De overige jeugdrenners kwamen allemaal dicht in de buurt van hun PR en gezien het gebrek aan wedstrijdritme is dit ook een prima prestatie.

Na de jeugdrenners mochten de Nieuwelingen en Junioren 6 ronden afleggen in een poging tot verbetering van hun beste tijd of om een eerste tijd neer te zetten(Sil en Fleur).  Ook in deze groep was te zien dat het wedstrijdritme ontbreekt en dat sommigen niet in de buurt kwamen van hun PR. Maar zoals altijd zijn er uitzonderingen op deze regel. Laurel ter Braak verbeterde haar beste tijd met maar liefst 1 minuut en 17 seconden!  En ook Bram Lobker wist met 3 seconden iets van zijn tijd af te snoepen. Super gedaan.

Naast dat de renners hun uiterste best hebben gedaan en het voor ons weer mooi was om een tijdrit te organiseren. Willen we de ouders bedanken die als baanpost hebben opgetreden en zo de wielerbaan vrij hebben gehouden van andere ‘recreanten’.

De uitslagen zijn te vinden in de bijlagen.

De volgende tijdrit is op donderdag 24 juni.