Trainingsrit 29 februari; verslag+foto’s.

Vandaag werd alweer de één na laatste voorjaars-trainingsrit van 2020 verreden op de Meerdijk. Echter, er werd pas gestart na een passend eerbetoon voor Anne Olijve, ons lid van de organisatieafdeling die vorige week is overleden.

Astrid maakte vandaag de foto’s en het verslag daar Fred vanwege ziekte verstek moest laten gaan. Beterschap Fred !! En bedankt Astrid voor jouw bijdrage !

Trainingsrit 29-02-2020 WSV Emmen

Er stond weer een mooie grote groep aan de start.

Met een daverend applaus werd  Anne Olijve, lid van onze wedstrijdorganisatie, herdacht. Hij overleed vorige week zaterdag na een kort ziekbed. En tijdens de muziek van Skik, met ”op fietse” werd de bel geluid voor het begin van de wedstrijd.

Direct na het startschot waren er diverse schermutselingen en was het duidelijk dat de mannen van de OWC hier waren gekomen om de wedstrijd hard te maken. Al vrij snel ontstond er een kopgroep met Mike Vliek, Tim Arts en Bouke Gerritsma. Lange tijd bleef de kopgroep hangen op ca. 30 seconden en werd er stevig doorgereden in de achtervolging.

Door deze snelle start kwamen er al diverse renners in de problemen door de snelheid of door de dikke wind die vooral op de achterzijde van het parcours. De groep achtervolgers gaf zich gewonnen en hierdoor liep de kopgroep verder uit. Er ontstond nog een 2e groep die zich niet helemaal gewonnen gaven en zij verkleinen rap de achterstand.

Maar ook de 2e groep viel uit elkaar en inmiddels had zich ook weer een 3e groep gevormd. Uiteindelijk reden er over de gehele baan groepen en groepjes waar het haast onmogelijk was om nog overzicht te houden. Voor de toeschouwers was het genieten geblazen en werd er door de 3 mannen in de kopgroep uitgemaakt wie er op de hoogste trede van het ereschavot zou belanden. Mike Vliek kwam als eerste over de streep gevolgd door Bouke Gerritsma en Tim Arts.

Ook bij de dames stond er een grote groep rensters aan de start die ook voor de ereplaatsen reden. Hier werden de nodige groepjes gevormd maar er reden ook veel eenlingen rond mede door de hardheid van de koers, maar ook de dikke wind zorgde voor de nodige slachtoffers. Als eerste dame finishte Anniek Mos.

Volgende week is de laatste trainingsrit op de Meerdijk, dus komt allen!!!