Tussen saksische boerderijen grote successen voor WSV-jeugd

Zondag werd er gekoerst in het mooie Drentse Zeijen.

Tussen de Saksische boerderijen door, lag een prachtig mooi parcours van 1 km. alwaar de WSV-jeugd haar visitekaartje weer heeft afgegeven.

Helaas was de deelname in de eerste categorieën laag en werd daarom ook categorie 1 en 2 samengevoegd zodat er toch nog een aardig deelnemersveld ontstond.

Pepijn mocht als eerste van start. Pepijn reed een sterke wedstrijd. Direct in de eerste ronde weg gefietst bij de concurrentie en de gehele wedstrijd de voorsprong weten te behouden.

Een mooie eerste plaats en daarmee zijn eerste overwinning op de weg.

Janine starte kort daarachter in cat. 1. Voor Janine was het haar eerste wedstrijd op de weg. Na een goede start als eerste weg.

Helaas kwam ze ten val en moest ze in de achtervolging. Dit resulteerde in een 4e plaats algemeen en 2e bij de meisjes.

Vervolgens was het de beurt aan Rafaél in categorie 3.

Rafaél reed een super wedstrijd! Direct in het begin van de koers op kop en de voorsprong op nummer 2 werd alleen maar groter wat resulteerde in een dik verdiende eerste plaats.

In categorie 4 kwamen Joren en Maud aan de start. Beiden hebben een sterke wedstrijd gereden.

Maud debuteerde vandaag ook met haar eerste wedstrijd op de weg. Na een super goed begin kwam ze helaas ten val, maar knokte zich supersterk terug! Maud finishte uiteindelijk als 5e in de wedstrijd en werd daarmee 2e meisje in deze categorie. Van “Ik haat dit!” naar een mooie podium plek in je eerste wedstrijd. Super gedaan!

Joren reed bij de jongens een sterke wedstrijd. Al vrij snel ontstond er een kopgroep van 3, wat resulteerde in een mooi duel met de directe concurrentie. Na een spannende koers wist Joren in de laatste ronde een gaatje te trekken en werd daarmee 1e in de wedstrijd.

Volgende week rijden we de DK – Zechstein Jeugdronde van Veendam. Dit is tevens de laatste wedstrijd voor het NK op 10 juni in Oudorp – Alkmaar.