Verslag En Foto’s Tour De Lasalle 2019

Met dank aan Astrid leest u hierbij de belevenissen van Jesse, Hein en Gerben in de Tour de Lasalle die van 13 t/m 16 juni werd verreden. Ook is er een prachtige bijbehorende fotoreportage.

Dank je wel Astrid ! Ook de begeleiding bedankt voor de goede zorgen.

Tour de Lasalle 13 tot en met 16 juni 2019

Dag 1:
Op donderdag 13 juni zijn we s ´morgens om Half 11 vanaf Sleen vertrokken richting Vakantiepark Noorder Sandt in Julianadorp aan zee. Hein kwam later omdat hij was geslaagd voor zijn VWO diploma en nog naar school moest om zijn cijferlijst op te halen.
Natuurlijk even een stop op de afsluitdijk bij het monument voor een kop koffie.
Aangekomen bij ons huisje alle spullen uitgepakt en de boel versierd voor Hein. Gezamenlijk gegeten en daarna alles voorbereiden voor de eerste etappe op Texel. Om 18.10 vertrek vanaf Willemsoord gebouw 66 naar de veerboot die ons naar Texel zou brengen.
Eenmaal op Texel vertrok het Peloton neutraal vanaf de boot richting Den Burg waar de koers werd vrijgegeven.
Direct in het begin was het raak met valpartijen. Jesse zijn fiets geraakt, maar hij kon de val ontwijken en reed in groep 1 lekker mee.
Hein reed eerst in groep 3, maar die kwam later samen met groep 2, Gerben had het meest last van de valpartijen en liep achterstand op en werd uiteindelijk uit koers gehaald.
Jesse en Hein reden een prima eerst etappe, die vrij kort was ,want de laatste boot vertrok om 21.00 richting Den Helder .

Dag 2:
Dag 2 begon met een lekker ontbijtje in alle rust want Jesse, Hein en Gerben reden pas om 18.45 uur hun wedstrijd. Dus aan het begin van de middag even naar het strand gelopen en heerlijk uitgewaaid een drankje gedaan met iets lekkers erbij. Niet te lang, want dat was niet goed voor de benen!
Nadat ze een stapel pannenkoeken naar binnen hadden gewerkt , op tijd weer richting Den Helder gereden waar er een omloop van 10 km op het programma stond. Of het nu aan de pannenkoeken lag of niet, ze reden alle drie een superwedstrijd met een mooie 11e en 12e plaats voor Jesse en Gerben.

Dag 3:
En toen was er dag 3. S ‘morgens een tijdrit en s ‘middag een omloop bij vuurtoren Lange Jaap.
Eerst was het tijd voor de tijdrit, Gerben was als eerste aan de start en het ging niet helemaal zoals verwacht. Hein reed een degelijke tijdrit maar was ook niet helemaal tevreden.
Jesse reed, naar eigen zeggen, een dijk van een tijdrit totdat hij lek reed… Volgens de regels moest hij zijn tijdrit over doen , maar hij haalde niet meer de snelheden uit zijn eerst tijdrit, en verloor daarmee vele plaatsen in het klassement. Gemengde gevoelens dus.
Dan maar knallen in de omloop bij de vuurtoren, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan.
Jesse begon nog wel goed, Maar de power ontbrak en viel terug van groep naar groep en kwam uit eindelijk bij Hein en Gerben in de groep terecht. Gerben moest als eerste de groep laten gaan en werd als eenling uit koers gehaald. Jesse zat kapot en kon de wedstrijd uitrijden, maar daar was alles mee gezegd. Hein reed keurig uit. De koppies stonden niet zo vrolijk meer na de koers.
Uiteindelijk de dag nog gezellig afgesloten met een heerlijke pizza.

Dag 4:
Nog een wedstrijd voor de boeg en dat was een criterium. De jongens waren vermoeid maar gingen er wel voor. Om 15.00 uur ging het van start. De eerste ronden gingen hard , maar alle drie zaten ze er prima tussen. Na een kwart van de wedstrijd was de pijp leeg bij Gerben en hij viel met kramp uit.
Jesse had het lastig de eerste ronden, maar daarna ging het goed en Hein wilde nog een paar plekkies in het klassement opschuiven en die ging er helemaal voor.
Allebei in het peloton gefinished en daarna terug naar Willemsoord gebouw 66 voor de traditionele Nasi maaltijd.
Na de prijsuitreiking de fietsen op de auto en terug naar huis!
Het was een prachtig weekend met mooie wedstrijden en de jongens willen volgend jaar weer!