Voorjaars-trainingsrit Meerdijk; foto’s en verslag !

Zaterdag werd op de Meerdijk weer een mooie trainingsrit verreden. Hieronder leest u een wedstrijdverslag van Fred en kunt u de foto’s van de rit bekijken die hij maakte!!  Bedankt Fred voor jouw bijdrage.

Heeft u ook zin om mee te trainen ? U kunt vanaf vandaag alweer voor-inschrijven voor zaterdag de 22e februari a.s. via de KNWU site. Dit kan tot vrijdagavond 21 februari  20.oo uur !!

Trainingsrit Meerdijk, zaterdag 15 februari 2020

Het lijkt erop, dat het computerprogramma, waar we de vorige week niets mee konden beginnen, nu onder controle is gebracht. Geen lange rij voor de inschrijftafel deze keer, al speelt daarbij een minder grote opkomst ook mee. ’t Is namelijk weer de tijd van de trainingskampen. Alleen al bij de Peddelaars zijn ze met zo’n 40 renners naar Spanje vertrokken en dat hakte er flink in op de deelnemerslijst.

Gelukkig waren er ook weer wat nieuwe gezichten te begroeten op de Meerdijk. Nou ja, nieuw ….. Nee, eigenlijk zijn het mannen, die er even tussenuit geweest zijn. Zoals Seine Zandbergen, die in het voorbije jaar vooral bezig is geweest met verbouwingswerkzaamheden en Jan Bakker, die er veel langer uit is geweest. De vorige week al, hadden we hem gesignaleerd in de kopgroep. “Is hem dat nou, of is hem dat niet ?” Ja toch wel, zonder helm en zonder bril herkenden we duidelijk het profiel van Jan, die daar in de kantine stond. Melanie Klement was er ook. In het splinternieuwe tenue van sponsor Biehler, waar vader Wim ploegleider is. Sinds dit jaar maakt (de eveneens aanwezige) Maaike van der Duin ook deel uit van deze UCI-ploeg. Lieke Nooijen verscheen in de outfit van Stanza, de Belgische sponsor van de beloftenploeg van WV Schijndel. Lieke heeft het in de afgelopen tijd druk gehad met allerlei huldigingen. Dat krijg je nou eenmaal, als je 3e wordt op een WK. Haar eerste wedstrijd rijdt ze op 1 maart (Brussel-Opwijk), maar binnen afzienbare tijd is ze ook weer in Drenthe actief in de Acht van Westerveld.

Marlies Vos daarentegen blijft nog even in het veld rijden. Zondag is de Vestingcross in Hulst en een week later volgen nog de laatste veldritten in België (Leuven en Oostmalle). En zo trekt ieder zijn of haar eigen plan.

De weersomstandigheden waren goed. Er stond weliswaar een stevige wind, maar dat hoort erbij.

Omdat er geen elite- en beloftenrenners aan de start stonden, maakten de amateurs de dienst uit.

Jeff Vermeulen was deze keer duidelijk de man van de wedstrijd. Hij was gedurende de hele koers buitengewoon actief en nam steeds de initiatieven, die leidden tot het ontstaan van vluchtgroepjes. Hij stond ook aan de basis van de beslissende ontsnapping, die hij opzette met Wim Mol uit Hollandscheveld.

Ook Jesse Rengers haakte aan, maar hij zag tijdig in, dat dit avontuur voor hem (nog) te hoog gegrepen was. Even later gingen Han Peeneman en Hero Goldhoorn wèl mee in de slag en zo kregen we vier koplopers. Lang zag het er naar uit, dat dit kwartet voorop zou blijven, maar vanuit het peloton kwam toch nog tijdig een reactie. In het groepje, dat na een lange jacht aansluiting kreeg, bevonden zich Cor van Leeuwen, Jan Bakker (jawel), Kees Kunkeler, Bastiaan v.d. Kraan, Sander Kikkert, Quinten Vos en gelukkig ook een paar clubgenoten: Jesse Dijkstra en Herm Eising.

Rondenlang probeerden Mart Vos en Thom Langen om ook nog “over te steken”, maar zij kwamen te laat. Toen Thom die poging uiteindelijk staakte, zag Mart zich min of meer genoodzaakt om zich eveneens gewonnen te geven. Zij vielen terug in het peloton, dat gedubbeld zou worden.

In de voorste linies kreeg Cor van Leeuwen materiaalpech en haakte Herm Eising af met een “hongerklop”. Vader Henk repte zich naar de kantine om een reep te halen, maar helaas ….. Toen Henk klaar was om de reep aan te reiken, ging de kopgroep voorbij, maar ….. zonder Herm. Te laat ! Verder raakten Wim Mol en Hero Goldhoorn achterop en door al deze ontwikkelingen dunde de kopgroep uit tot 8 man.

Drie renners (Peeneman, v.d. Kraan en Kunkeler) probeerden nog om aan de aandacht te ontsnappen, maar een ronde later werden zij door de anderen weer ingerekend.

Geheel in overeenstemming met het wedstrijdbeeld won Jeff Vermeulen vervolgens gemakkelijk de eindsprint, maar hij werd desondanks geen winnaar, want ……………… Enfin, de geoefende lezer weet het zo langzamerhand wel: geen of een niet goed werkende transponder. Maar er waren er méér met dat euvel en zo kwam het, dat uiteindelijk Jesse Dijkstra er met de zege vandoor ging.

Zo kwam het ook, dat niet Melanie Klement, maar Lieke Nooijen tot winnares werd uitgeroepen bij de vrouwen. Toch een beetje een domper op deze wedstrijd, die het aanzien meer dan waard was.

De belangrijkste uitslagen:

Amateurs/sportklasse